//
کدخبر: ۶۲۸۳۲ //

آغاز رزمایش نظامی عربستان و پاکستان با نام شهاب ۲

رزمایش مشترک نظامی عربستان سعودی و پاکستان با نام 'الشهاب 2' در حومه شهر ریاض آغاز شد.

 آغاز رزمایش نظامی عربستان و پاکستان با نام شهاب 2
به گزارش فرتاک نیوز،

 از روابط عمومی ارتش پاکستان(ISPR)، رزمایش مشترک نظامی پاکستان و عربستان سعودی با حضور نیروهای ویژه دو کشور با هدف مبارزه با تروریسم در حومه ریاض آغاز شد.

 

استفاده از تجربیات مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری دوجانبه نیروها از اهداف این رزمایش مشترک نظامی عنوان شده است.

 

همچنین بر اساس خبر روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای ویژه روسی نیز برای نخستین برای شرکت در عملیات نظامی مشترک به پاکستان سفر کردند.

 

بر این اساس، 68 تن از افسران و سربازان متعلق به نیروهای گروه ویژه (SSG) با نیروهای پاکستانی در عملیات مشترک شرکت می کنند.

 

این تمرین نظامی مشترک نیز تا دهم دسامبر - نوزدهم آذرماه سال جاری- به پایان می رسد.

 

عملیات مشترک نظامی موسوم به 'الشهاب 1 ' با موضوع اجرای عملیات مبارزه با تروریسم نیز سال گذشته در پاکستان برگزار شد.

 

پاکستان و عربستان سعوی پیش از این نیز چندین مانور مشترک نظامی برگزار کرده اند به عنوان مثال، ماه گذشته نیز نیروهای ویژه پاکستان و عربستان در خاک عربستان مانور مشترک نظامی برپا کردند.

 

یکی از تحلیلگران مسائل دفاعی پاکستان در گفت و گو با خبرگزاری آلمان با اشاره به دلایل شروع زمایش جدید بین پاکستان و عربستان سعودی می گوید: آمریکا ابتدا از داعش حمایت کرد، ولی اکنون این گروه در عراق و سوریه در حال فروپاشی است با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای داعش را شهروندان سعودی تشکیل می دهند شکست داعش در خاورمیانه و احتمال بازگشت آنها به کشور خود نگرانی جدی حاکمان آل سعود را به دنبال داشته است.

 

ژنرال امجد با بیان پیمان همکاری های نظامی و دفاعی بین عربستان سعودی و پاکستان گفت : بر اساس این معاهده اگر تمامیت ارضی و امنیت عربستان با خطر روبرو شود، پاکستان موظف است در حمایت از عربستان وارد میدان شود.

 

تحلیلگر مسائل دفاعی پاکستان خاطر نشان کرد :بر اساس معاهده نظامی بین ریاض و اسلام آباد ارتش پاکستان موظف به شرکت در لشکر کشی های فرا مرزی این کشور از جمله در یمن و بحرین نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان