//
کدخبر: ۵۷۲۴۱ //

کامیکازاهای رزمی ترکیه وارد میدان‌های نبرد می‌شوند

کامیکازاهای رزمی ترکیه وارد میدان‌های نبرد می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

مقام ارشد دفاعی ترکیه از تولید یک پهپاد پیشرفته انتحاری که رسانه‌های این کشور آن‌ را «سربازان جدید آسمان» نامیده‌اند، خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه از آماده شدن یک نوع پهپاد کامیکازا (انتحاری) در صنایع دفاعی این کشور خبر داده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «اسماعیل دمیر» معاون وزارت دفاع و رئیس بخش مهندسی فناوری دفاعی ترکیه گفت که این هواپیمای بدون سرنشین کامیکازا توسط شرکت «STM» برای اولین بار در ماه می در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی به نمایش گذاشته شد. به گفته وی، تولید انبوه این پهپاد آغاز شده است.

کامیکازاها پهپادهای سبک وزنی هستند که اغلب توسط یک سرباز قابل استفاده بوده و طوری طراحی شده‌اند که با رسیدن به هدف کلاهک جنگی آن‌‌ها منفجر می‌شود.

دیلی صباح که این پهپادها را «سربازان جدید آسمان ترکیه» خوانده، نوشته است: «توسعه این پهپادهای جدید گامی مهمی در فناوری رزمی و مهارت‌های عملیاتی ترکیه است و انتظار می‌رود در فعالیت‌های ضد تروریستی نیز مورد استفاده قرار گیرد.»

به نوشته این روزنامه، ترکیه برای رسیدن به اهداف برنامه موسوم به 2030 و بر مبنای تمرکز بر ساخت سامانه‌های دفاعی بومی قصد تولید پهپادهای پیشرفته‌تر را دارد.

در حال حاضر بین پنج تا پانزده نوع پهپاد در خدمت ارتش ترکیه برای عملیات در مناطق جنگی وجود دارد. سه نوع از معروف‌ترین پهپادهای ارتش ترکیه «آلپاگو»، «کارگو» و «توگان» نام دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان