//
کدخبر: ۵۶۹۹۴ //

گفت گوهای رئیسان جمهور عراق و مصر

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر عصر یکشنبه به وقت محلی در دیدار «حیدر العبادی » نخست وزیر عراق تاکید کرد که قاهره در مبارزه با تروریسم از بغداد حمایت می کند و خواستار حفظ حاکمیت و یکپارچگی عراق است.

گفت گوهای رئیسان جمهور عراق و مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در چارچوب سفر منطقه ای خود به چند کشور عربی، امروز یکشنبه وارد قاهره شد و مورد استقبال نخست وزیر مصر قرار گرفت.

 

وی ابتدا با «شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر دیدار کرد و پس از این دیدار، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

رسانه های عراقی و مصری اعلام کردند: السیسی در این دیدار، پیروزی های عراق بر داعش را تبریک گفت و اعلام کرد از حفظ یکپارچگی این کشور حمایت می کند.

 

رئیس جمهوری مصر افزود: مصر پیوسته از عراق در جنگ ضد تروریسم حمایت کرده است و از اقدام های دولت عراق برای گسترش حکومت فدرال حمایت می کند.

 

حیدر العبادی نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت :عراق خواستار منطقه ای توسعه یافته و امن و به دور از اختلافات و جنگ است و بر اهمیت مبارزه با ریشه های تروریسم و ضرورت همکاری دو کشور در بخش ساخت و ساز و آبادانی تاکید کرد.

 

رسانه های دو کشور اعلام کرده اند ، حیدر العبادی با مقام های مصری درخصوص همکاری های دوجانبه میان دو کشور و راه های تقویت آن، همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریسم، پیروزی های عراق بر گروه تروریستی داعش، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین دیدگاه های عراق درخصوص آینده منطقه گفت و گو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان