//
کدخبر: ۵۱۹۷۰ //

العبادی در نیویورک/ رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ ۲۷ شهریور

پرونده های چهارگانه العبادی در سفر به نیویورک؛ وزیر دفاع انگلیس در بغداد و اربیل؛ شهادت هشت غیرنظامی و نیروی عشایری بر اثر انفجار بمب در غرب موصل؛ از خبرهای مهم روز دوشنبه عراق است.

العبادی در نیویورک/ رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ 27 شهریور
به گزارش فرتاک نیوز،

نماینده پارلمان عراق امروز در آستانه مشارکت نخست وزیر عراق در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، از چهار پرونده اساسی همراه حیدر العبادی از جمله مساله همه پرسی اقلیم کردستان عراق برای طرح در اجلاس نیویورک خبر داد.

 

علاوه بر پرونده همه پرسی و جدایی اقلیم از عراق؛ 'نقش عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش و ارائه گزارش از دستاوردهای نیروهای مسلح عراق'، 'مساله بازگشت آوارگان و عملیات بازسازی' و 'پرونده اقتصادی'، از پرونده های همراه العبادی برای طرح در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است.

 

** مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس همزمان با هشدارهای لندن مبنی بر ضرورت انصراف اقلیم کردستان عراق از همه پرسی، امروز در سفری رسمی برای گفت وگو درباره پرونده مبارزه با گروه تروریستی داعش و موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق با مسوولان عالی رتبه این کشور وارد بغداد شد.

 

** عراق طی روزهای اخیر همزمان با مبارزه علیه گروه تکفیری - تروریستی داعش در غرب این کشور با چالش تازه ای از سوی اقلیم کردستان عراق با اعلام برگزاری همه پرسی استقلال روبه روست.

 

در حال حاضر تلاش های داخلی و منطقه ای با هدف حل اختلافات میان بغداد- اربیل جریان دارد، اما مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت های بین المللی از جمله دولت مرکزی عراق، کشورهای منطقه و سازمان ملل با برگزاری این همه پرسی و تبعات خطرناک امنیتی آن بر منطقه؛ علاوه بر بی اعتبار خوانی همه مصوبات بغداد پیرامون اقلیم کردستان عراق، بر انجام همه پرسی در موعد مقرر تاکید دارد.

 

** بر اثر انفجار بمبی نزدیک یک مدرسه در روستای 'مجارین' در غرب موصل هشت غیر نظامی و نیروی عشایری کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان