//
کدخبر: ۱۲۵۵۶ //

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ دوازدهم اسفند

تصرف میدان های نفتی کرکوک توسط اتحادیه میهنی، هشداری به دولت عراق؛ داعش زمین گیر در تلعفر؛ تاکید بر همکاری ایران و عراق در مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر؛ هلاکت سرکرده داعش در مرکز عراق؛ هشدار وزیر امور خارجه عراق به ترکیه؛ کشته شدن 2پزشک داعش با تابعیت انگلیسی در موصل؛ دیدار مسعود بارزانی با هیاتی از شرکت گازپروم روسیه؛ از خبرهای مهم روز پنجشنبه عراق است.

 رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ دوازدهم اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

** آسو مامند مسئول مرکز اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک، تصرف میدان های نفتی کرکوک را توسط نیروهای ویژه خود، هشداری به وزارت نفت عراق برای التزام به تعهداتش با استان کرکوک دانست.

توافقی که وزارت نفت عراق را متعهد به تاسیس پالایشگاه در استان کرکوک و حل مشکل بیکاری مردم در این استان کرده بود، اما تاکنون بغداد به آن عمل نکرده است.

** یک گروە مسلح وابسته به مرکز اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان کرکوک، صبح امروز طی عملیاتی نظامی کنترل مرکز صادرات شرکت نفت شمال در این استان را به دست گرفت و صادرات نفت آن را متوقف کرد.

این ایستگاە مرکز تحویل نفت جمع آوری شدە به اقلیم کردستان عراق برای صدور به بندر جیحان ترکیه می باشد.

**‌ با خنثی شدن تمامی تلاش های گروه تروریستی داعش طی روزهای گذشته برای گشودن معبری در خاکریزهای الحشد الشعبی به سمت مرزهای سوریه، عملا یک هفته ای است که الحشدی ها، داعشی ها را کاملا مهار و زمین گیر کرده اند.

** سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست عالیرتبه شورای حقوق بشر در ژنو طی دیداری با ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق، ضمن بیان این که برخی کشورهای خاص از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند، همکاری تهران و بغداد و دیگر کشورهای همفکر برای مقابله با این رویکرد را ضروری دانست.

** بنا به اعلام پلیس عراق، ابوطلحه والی خودخوانده و سرکرده داعش به همراه هشت تن دیگر از عناصر این گروهک، در شمال استان دیاله و صلاح الدین در مرکز عراق کشته شده اند.

به گفته جاسم السعدی فرمانده پلیس استان دیاله؛ این عملیات با همکاری ارتش در روستای علی الجمعه در نزدیک گذرگاه المیته واقع در استان صلاح الدین صورت گرفته است.

** ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق دیروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست ژنو، با بیان این موضوع که همه کشورهای جهان باید مبارزه با تروریسم را در اولویت خود قرار دهند و درقبال آن سکوت نکنند، به ترکیه هشدار داد که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت و هیچ کس از این خطر در امان نیست.

** بنابر گزارش دیروز منابع انگلیسی، دو پزشک انگلیسی که به همراه شماری از دانشجویان دانشگاه خارطوم سودان، در ژوئن سال 2015 میلادی برای پیوستن به داعش به سوریه رفته بودند؛ در جریان درگیری های موصل عراق کشته شده اند.

براساس اطلاعات بدست آمده احمد سامی قادر ساکن لندن و هاشم فضل الله ساکن ناتینگهام شایر روز یکشنبه گذشته در عراق کشته شده اند.

** دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق طی دیدار روز گذشته با هیاتی از شرکت گازپروم روسیه در اربیل، از حضور فعال شرکت های روسی در اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.

اخیرا شرکت 'روسنفت' روسیه با بستن قراردادی، یکی از مشتری های مهم نفتی اقلیم کردستان عراق شده است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان