//
کدخبر: ۵۶۷۲۰ //
دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در بیستمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده»:

تنها راه مبارزه با غده سرطانی اسرائیل، زوال و از بین بردن آن است

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری تنها راه مبارزه با غده سرطانی اسرائیل را با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) زوال و از بین بردن آن دانست.

 تنها راه مبارزه با غده سرطانی اسرائیل، زوال و از بین بردن آن است
به گزارش فرتاک نیوز،

بیستمین میزگرد تخصصی « فلسطین و افق آینده» در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست که با موضوع اسرائیل دوم (نقش رژیم صهیونیستی در تجزیه عراق) در 25 مهر 96 برگزار شد دکترصادق رمضانی گل افزانی دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در نهاد ریاست جمهوری و رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره فلسفه تشکیل چنین نشستی اعلام کرد: در پی فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در جریانات اخیر همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و دیدار اردوغان با معظم له که موضوع اسرائیل دوم را مطرح فرمودند، ما بر آن شدیم تا بر محور این موضوع مهم و تجزیه کشورهای منطقه و عراق به گفتگو بنشینیم.

 

وی مسئله همه پرسی کردستان عراق را موجب آغاز معادله ای پیچیده در عراق تعبیر کرد و گفت: پیروزی های پی در پی مقاومت و شکستهای رژیم صهیونیستی و حامیان آن موجب شده است تا مقدمه معادله پیچیده ای در تجزیه عراق رقم بخورد و شکست توطئه های رژیم صهیونیستی و هم پیمانان او ما را بر آن داشت تا امروز با اقتداری خاص از پیروزیهای مقاومت سخن بگوییم. با گذشت بیش از 6 سال از شکست قدرتهای جهانی و رژیم صهیونیستی در سوریه و عراق، توطئه های آمریکا و نا امیدی رژیم صهیونیستی از داعش، بشارت دهنده این حقیقت است که جمهوری اسلامی همچنان مقتدرانه ایستاده و از خط مقاومت دفاع می کند و قطعا آمریکا و رژیم صهیونیستی شکستهای دیگری را باید تجربه کنند و روشن است که این منطقه جز با وحدت فی مابین نمی تواند پیروزی نهایی را رقم بزند.

 

استاد دانشگاه اهل البیت اشاره ای هم به یکصدمین سالگرد اعلامیه بالفور کرد و بحران سازی های رژیم صهیونیستی را در منطقه غرب آسیا موجب نگرانی معرفی کرد و گفت : با توجه به نزدیکی یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور با برگزاری این نشستها نگرانی خود را از توطئه های رژیم صهیونیستی و تجزیه سرزمینی منطقه از یک سو و ایجاد تنش و اغتشاش در سرزمینهای اشغالی و جریانهای فلسطینی از سوی دیگر اعلام می کنیم . اتفاق و همبستگی میان گروههای فلسطینی هدف ماست و از هر نوع حرکتی در این مسیر که آسایش مردم مظلوم فلسطین را تامین نماید حمایت می کنیم.

 

رئیس مرکز مطالعات فلسطین در ادامه به یک نگرانی اشاره کرد و افزود: ما نگران هر نوع توافق در پشت پرده بوده و معتقدیم هر نوع توافقی باید منبعث از یک اراده فلسطینی بدون تاثیر پذیری از برنامه های مورد نظر آمریکا و اسرائیل باشد. ما معتقدیم که مقاومت و انتفاضه تنها راه حل خروج از این بحرانهاست. دکتر رمضانی در ادامه سخن خود افزودند: رژیم صهیونیستی از سخنرانی هوشمندانه رئیس جمهور محترم کشورمان که بلافاصله پس از سخنرانی سخیف ترامپ انجام پذیرفت بسیار نگران شد و این نگرانی در کلام مقامات این رژیم اشغالگر و نیز رسانه های آنان کاملا مشهود بود.

 

دبیر کمیته فلسطین حقیقت موجود در این مسئله را در بیانات رهبر انقلاب یافت و با اشاره به سخنان اخیر ایشان در خصوص معادلات منطقه ای گفت: همانطور که واقف هستیم حقیقت مطلب در چارچوب دیدگاه مقام معظم رهبری بیان شد که فرمودند: آمریکا و قدرتهای خارجی، غیر قابل اعتماد بوده و به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند. رژیم صهیونیستی به دلیل شکستهای پی در پی از ناحیه مقاومتی که هر روز دایره اش در حال گسترش است به دنبال جا یابی نه تنها در غرب آسیا بلکه در کشورهای آفریقا و حتی در خود آمریکا است. در واقع رژیم صهیونیستی به دنبال زمین می گردد و نکته بسیار مهمی که امروزه بر سر زبانها هست که آقای ترامپ به عنوان یک تاجر که وارد عرصه سیاست شده است بیش از آنکه نگاه سیاسی به منطقه داشته باشدیک نگاه تاجر پیشه دارد و به نظر می رسد که در ادامه معادلات سیاسی وی مجبور به این شود تا بخشی از زمینهای آمریکا را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد و پرچم این رژیم در خود آمریکا برافراشته شود . رئیس مرکز مطالعات فلسطین بر ضرورت خروج مردم آمریکا از جهلی که نسبت به خطرات رژیم صهیونیستی دارند تاکید کرد و گفت: اکسیژن حیاتی رژیم اشغالگر قدس در جهل مردم، آمریکا نهفته است که برای نابودی اسرائیل یکی از راههای اساسی آگاهی بخش به مردم آمریکا در مورد این غده سرطانی است که هر روز در پیکره سرزمینهای اسلامی انتشار می یابد.

 

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری تنها راه مبارزه با غده سرطانی اسرائیل را با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) زوال و از بین بردن آن دانست.

 

در این میزگرد آقایان دکتر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، دکتر صدر کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و دکتر اکبری کارشناس ارشد حوزه فلسطین به سخنرانی پرداختند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان