//
کدخبر: ۴۸۳۵۴ //

حمله وحشتناک نیروهای آمریکایی به سومالی

خبرگزاری رویترز روز شنبه از موگادیشو گزارش داد که حمله دیروز نیروهای نظامی آمریکایی به روستایی در سومالی برای سرکوب عناصر گروه ترویستی الشباب، 10 تن از ساکنان از جمله 3 کودک را به کام مرگ برد.

حمله وحشتناک نیروهای آمریکایی به سومالی
به گزارش فرتاک نیوز،

این گزارش به نقل از برخی مقامات رسمی و خانواده قربانیان این حادثه در بیمارستان 'مدینه' در این شهر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی دیروز/جمعه/ با کمک نیروهای دولتی در حالی با هدف فرضی نابودی مواضع الشباب به روستای حریز در منطقه شابله حمله کردند که 10 تن از ساکنان غیرنظامی بی گناه آن را از بین بردند.

 

براساس این گزارش، ارتش سومالی دیروز با صدور بیانیه ای ابتدا ضمن انکار هرگونه کشته و یا زخمی غیرنظامی در این حمله و اعلام اینکه قربانیان همگی از اعضای الشباب وابسته به القاعده بودند، آن را حمله ای موفقت آمیز خوانده بود، اما یک ساعت بعد از کشته شدن یک غیرنظامی خبر داد و امروز نیز اعلام کرد که بی تردید در هر حمله ای برخی افراد غیرنظامی در حاشیه حادثه جان خود را از دست می دهند.

 

این گزارش، ضمن تقبیح این قبیل حملات با اهداف غیرنظامی، بروز چنین حادثه ای را برای دولت آمریکا یک علامت سوال بزرگ برای گسترش فعالیت های نظامی در شاخ آفریقا توصیف کرد.

 

این درحالی است که کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به ارتش این کشور اختیار داد تا فعالیت های تهاجمی خود را در سومالی گسترش دهد.

 

بعد از این حادثه بود که برخی منابع محلی سومالی از جمله ظهیر امین جسو، نماینده مجلس سومالی برخی اقدامات ارتش آمریکا در سومالی را عاملی برای بروز اختلاف نظر و عمل میان ارتش آمریکا و کشور خود ارزیابی کرده و خواستار قطع فعالیت های نظامی آمریکا در کشورش شد.

 

وی در گفت وگو با رویترز، قربانیان حادثه دیروز را کشاورزانی توصیف کرد که از قبل خود را برای مبارزه شخصی با تروریست های الشباب آماده کرده بودند.

 

وارسم وادور، یک شاهد عینی حادثه دیروز نیز گفت که قربانیان حمله آمریکائیان به این روستا کسانی بودند که در زمان حمله در خواب بودند و هیچ عکس العملی نمی توانستند از خود نشان دهند.

 

وی گفت: 'سحرگاه دیروز درحالی شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود بودم که آنها خواب بودند و بعد از خروج از منزل برای گرفتن کمک مردمی، فقط 2 خودروی زرهی ارتش آمریکا را در مقابل منزل دیدم'.

 

ابوبکر عثمان شیخ، رهبر قبیله ای ساکن این روستا در گفت وگو با رویترز کودکان قربانی این حادثه را در سنین 8، 9 و 10 ساله عنوان کرد و گفت که قربانیان ابتدا 9 تن بودند که شدت جراحت وارده به یکی از آنها، سرانجام او را کشت و آمار را به 10 نفر رساند.

 

وی گفت: سال گذشته نیز نیروهای آمریکایی در یک حمله غافلگیرانه با گالکایو 10 تن از افراد دیگر قبیله مرا به شهادت رساندند که آن حادثه و حادثه دیروز به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست'.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۳۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان