//
کدخبر: ۴۳۷۶۸۳ //

تل‌آویو کاخ سفید را سورپرایز کرد؟

یک مقام دولت بایدن گفت هرگز پیش‌بینی نمی‌شد که عملیات زمینی اسرائیل در غزه به طور نامحدود ادامه داشته باشد.

 تل‌آویو کاخ سفید را سورپرایز کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در سفر به سرزمین‌های اشغالی در مورد اقداماتی برای تغییر حملات اسرائیل به غزه به عملیات‌های کم شدت متمرکز بر اهداف با ارزش بحث کرد.

یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت ارائه چارچوب‌های زمانی مشخص برای چنین تغییری «غیر مسئولانه» خواهد بود. او افزود: «در این جلسات و همچنین در جلسات قبلی ما و در تماس‌های بین رئیس‌جمهور ایالات متحده و نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد نوعی تغییر در تاکید بر عملیات پاکسازی با سرعت بالا و با شدت بالا که اکنون ادامه دارد، بحث شد.»

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «در نهایت تمرکز بر شدت کمتر حملات روی اهداف با ارزش بالا، حملات اطلاعاتی و آن دسته از اهداف نظامی محدودتر و دقت در حملات است». او گفت سالیوان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفتگوهای بسیار مفصلی درباره تلاش‌ها برای خروج گروگان‌های باقی مانده از غزه داشتند و توافق گسترده‌ای وجود داشت که آینده غزه باید به رهبری فلسطین باشد.

سورپرایز تل‌آویو

این مقام گفت: «هرگز پیش‌بینی نمی‌شد که عملیات پاکسازی زمینی به طور نامحدود ادامه داشته باشد. سالیوان تاکید زیادی بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان داشت و مقامات دفاعی اسرائیل توضیحات مفصلی را در مورد تلاش‌های فوق العاده‌ای که برای جدا کردن غیرنظامیان از حماس انجام می‌دهند ارائه کردند.»

اسرائیل می‌گوید حماس از غیرنظامیان و ساختمان‌های غیرنظامی به عنوان سپر استفاده می‌کند، ادعایی که این گروه آن را رد می‌کند. واشنگتن هفته‌هاست که اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا برای حفاظت از غیرنظامیان در جمعیت 2.3 میلیونی غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

بایدن، روز پنج‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد اسرائیل تا پایان سال حملات خود به نوار غزه را کاهش دهد، گفت: «من می‌خواهم که آنها بر چگونگی نجات جان غیرنظامیان تمرکز کنند، از تعقیب حماس دست برندارند، بلکه بیشتر مراقب باشند.»

سالیوان در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل گفت: «کرانه باختری اشغالی و نوار غزه باید تحت یک دولت از نو بازسازی و احیا شده فلسطینی به هم متصل شوند.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان