//
کدخبر: ۴۳۷۲۱۸ //

۶ کشته و ۲۵ زخمی در حمله انتحاری در یک مرکز پلیس در پاکستان

حمله انتحاری در یک مرکز پلیس در شمال غرب پاکستان تاکنون شش کشته و 25 زخمی در پی داشته است.

6 کشته و 25 زخمی در حمله انتحاری در یک مرکز پلیس در پاکستان
به گزارش فرتاک نیوز،

انفجار یک خودروی انتحاری بمب‌گذاری شده در شهر «دیرا اسماعیل خان» در شمال غرب پاکستان تا این لحظه شش کشته و ۲۵ زخمی به جا گذاشته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این انفجار در ورودی اصلی مرکز پلیس شهر رخ داد و موجب تخریب بخشی از ساختمان شده است.

«کمال خان» از مقامات پلیس ایالت «خیبر پختونخوا»، در این باره گفت که پس از انفجار، چند فرد مسلح اقدام به تیراندازی به سمت مرکز پلیس کردند و طی این درگیری که برای ساعاتی ادامه داشت؛ سه تن از مهاجمین کشته شدند.

 شهر «دیرا اسماعیل خان» در ایالت «خیبر پختونخوا» در نزدیکی مرز افغانستان واقع شده و پیش از مرکز فعالیت طالبان پاکستان به شمار می‌رفت.

پس از این واقعه، گروهک «جنبش جهاد پاکستان» که به تازگی اعلام موجودیت کرده و به نظر می‌رسد شاخه‌ای از طالبان پاکستان باشد، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ایالت «خیبر پختونخوا» با مرکزیت شهر «پیشاور» پیش از این بارها شاهد چنین حملات خون‌باری بوده است؛ در ماه ژانویه نیز حداقل ۱۰۱ نفر در یک حمله انتحاری در مسجدی در شهر پیشاور کشته شدند.

در تاریخ نهم آذر ماه نیز مقام‌های پاکستان اعلام کردند که در اثر تیراندازی افراد مسلح به اتوبوسی در شمال پاکستان ۹ نفر از جمله ۲ پرسنل ارتش کشته شدند. به دنبال این حادثه، این اتوبوس با کامیونی که درحال حرکت بود برخورد کرد و آتش گرفت. به گفته مقام‌های پاکستان، در این حمله تروریستی دستکم 5 شبه نظامی حضور داشتند.

این حملات در حالی رخ می‌دهد که ارتش پاکستان طی هفته‌های گذشته به یک مخفیگاه تروریست‌ها نزدیک مرز با افغانستان یورش برد .در این عملیات ۸ تروریست کشته شدند. معمولا گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان وابسته به طالبان افغانستان عملیات نظامی علیه دولت پاکستان انجام می‌دهد. 

طالبان پاکستان از جمله گروه‌های تروریستی در این کشور است. حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری موجب کشته شدن صدها نفر که بیشترشان نیروهای امنیتی هستند، شده است.

«انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان اخیرا گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان