//
کدخبر: ۴۳۵۱۸۴ //

با قیمت‌های عجیب و غریب بازار گوجه فرنگی در آذر ماه؛ قیمت یک کیلو رب گوجه فرنگی چند؟

قیمت روز انواع رب گوجه فرنگی در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ اعلام شد

با قیمت‌های عجیب و غریب بازار گوجه فرنگی در آذر ماه؛ قیمت یک کیلو رب گوجه فرنگی چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی در بازار روز برای تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی شاهسوند ۸۰۰ گرمی مبلغ ۴۵ هزار تومان است.

قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی

قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی طایفه چین چین مبلغ ۵۵ هزار تومان  قیمت خورده است که نسب به قبل کاهش یا افزایشی نداشته است .

قیمت رب گوجه فرنگی طبیعی

قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی خالص خانگی بدون افزودنی  مبلغ ۱۰۵ هزار ۶۰۰ تومان اعلام شده است.

 

قیمت انواع رب گوجه فرنگی

نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
رب خانگی و ارگانیک رب گوجه فرنگی خانگی یک کیلوگرم ۱۰۵,۶۰۰
رب گوجه فرنگی ارگانیک پخت تیر۱۴۰۲ ۹۰,۰۰۰
رب گوجه فرنگی خالص خانگی بدون افزودنی ۶۴,۰۰۰
کنسرو رب گوجه فرنگی چین چین

۸۰۰ گرم

 

۵۵,۰۰۰
شاهسوند ۴۵,۰۰۰
همدانیان ۴۵۰۰ گرم ۳۴۵,۰۰۰
طایفه ۸۰۰ گرم ۴۵,۰۰۰

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

آخرین اخبار بازار قیمت گوجه فرنگی

 ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران امشب، سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ در برنامه تهران ۲۰ ضمن اشاره به قیمت گوجه فرنگی در میادین شهرداری گفت: ما برای آنکه سوء استفاده‌ای صورت نگیرد و مصرف کنندگان هم متضرر نشوند، گوجه فرنگی را به سه دسته گوجه انباری، بوته ای و گلخانه ای تقسیم کردیم که قیمت آنها به ترتیب برای آنکه مصرف ۲۰، ۲۶ و ۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد:  با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی به زودی قیمت گوجه متعادل خواهد شد.

 ۱۰ روز آینده بازار گوجه به تعادل خواهد رسید

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران ضمن اشاره به علت گرانی گوجه فرنگی گفت: متاسفانه در بارندگی‌های اخیر که با تگرگ همراه بود، بسیاری از گوجه‌ها  ازبین رفتند و همین امر منجر به گران شدن قیمت گوجه فرنگی شد.

وی افزود: از ۱۰ روز آینده بازار به تعادل خواهد رسید و گوجه در هر کیلو ۱۰ هزار تومان افت قیمت خواهد داشت.

دارایی نژاد گفت: قیمت گوجه انباری که در  سطح شهر ۲۰ هزار تومان است هم اکنون در میدان به صورت ۱۷ هزار تومان قیمت گذاری میشود به این دلیل که غرفه دار هزینه حمل و نقل و هزینه غرفه را دارد و برای غرفه‌دار رقمی پایین تر از این قیمت مناسب نیست. 

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران ضمن اشاره به صادرات گوجه به دیگر کشور ها افزود: ما هم اکنون در این کمبود گوجه، به عراق، پاکستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، تا هزار تن صادرات داریم و از وزارت کشاورزی تقاضا داریم این مقدار صادرات را به تهران ارسال کنند چرا که تمام کشور از تهران تغذیه می‌شوند.

وی افزود: در برخی از روستاهای استان بوشهر کشت گوجه به دلیل بارندگی عقب افتاده است و به همین دلیل هم اکنون گوجه هایشان دو رنگ می‌باشد و ما قول میدهیم در ۱۰ روز آینده، با رسیدن این گوجه ها، قطعاً افت قیمت را شاهد خواهیم بود.

دارایی نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای میوه شب یلدا گفت: برای شب یلدا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و میوه مورد نیاز را دپو کرده ایم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران در پایان عنوان کرد: هم اکنون قیمت انار از ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان، قیمت پرتقال از ۸ هزار تومان تا ۱۷ هزار تومان آماده پخش است همچنین هندوانه هم هم اکنون ۱۵ هزار تومان تا ۱۷ هزار تومان است که به لطف خدا برای شب یلدا، با قیمت کمتری عرضه خواهیم کرد.

چرا رب گوجه فرنگی را کنسرو کنیم؟

نحوه کنسرو کردن رب گوجه یکی از آموزش‌های بسیار ساده و عالی برای افراد خانه‌دار است. طبق بررسی های مجله مکنزی رب گوجه فرنگی محصولی پرمصرف و محبوب در آشپزخانه‌های ایرانی است. بسیاری از غذاها، خوراکی‌ها و سس‌های بسیار لذیذ با رب گوجه‌فرنگی درست می‌شوند. این محصول می‌تواند رنگ، بو و مزه خاصی به هر خوراکی ببخشد. در این بخش قصد داریم به این پرسش که چگونه رب گوجه را کنسرو کنیم؟ پاسخ دهیم. اگر از طرفداران این چاشنی هستید و می‌خواهید بهترین استفاده را از آن داشته باشید، تا پایان همراه ما باشید.

قبل از شروع آموزش کنسرو کردن رب گوجه ابتدا لازم است دلایل این کار را بررسی کنیم. زمانی که قصد داریم رب گوجه فرنگی خانگی درست کنیم، یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی ما، جلوگیری از فاسد شدن آن است. از آنجا که تهیه رب گوجه فرنگی در خانه کار مشکلی است و نیاز به صرف انرژی و زمان بسیار زیادی دارد، افراد تصمیم می‌گیرند که حجم بالایی از این محصول را درست کنند. با این کار دیگر لازم نیست هر چند مدت یک بار مجددا بساط درست کردن رب گوجه را پهن و زحمت چند برابری را تحمل کنیم. اما این حجم بالا، مشکلاتی را با خود به همراه دارد. رب گوجه از محصولاتی است که به سرعت کپک می‌زند و فاسد می‌شود. از آنجا که ما نمی‌توانیم حجم بالایی از این محصول را در مدت زمان کوتاهی مصرف کنیم و علاقمندیم از رب گوجه درست شده در فصول سرد سال نیز بهره ببریم، این اتفاق بسیار آزاردهنده خواهد بود.

برای جلوگیری از فاسد شدن و کپک زدن رب گوجه‌فرنگی و ذخیره آن برای فصل‌های بعدی سال، یک روش بسیار مناسب وجود دارد، آن هم کنسرو کردن است. اصلا کنسرو کردن روش و فرآیندی است که باعث نگهداری بیشتر خوراکی‌های مختلف می‌شود. اگر توجه کرده باشید، تاریخ انقضا و مدت ماندگاری رب گوجه‌های کارخانه‌‎ای بسیار بیشتر از محصولات خانگی است. این افزایش مدت زمان به دلیل مواد نگهدارنده نیست، بلکه به علت کنسروی بودن رب گوجه است. پس با این حساب برای حفظ کردن رب گوجه‌فرنگی از شر فساد و کپک، باید آن را کنسرو کنیم، اما چگونه؟

روش کنسرو کردن رب گوجه

برای کنسرو کردن رب گوجه چند روش مختلف وجود دارد. این فرایند بسیار ساده است و نیاز به مواد اولیه خاصی ندارد. برای شروع به این موارد نیاز داریم:

    رب گوجه فرنگی تازه و داغ

    شیشه تمیز با در پوش و ابعاد مناسب

    نمک

    آب جوش

در این روش برای تهیه کنسرو رب گوجه فرنگی باید فرایند بسته بندی و کنسرو بلافاصله بعد از اتمام عملیات تبدیل گوجه فرنگی به رب گوجه انجام شود. در گذشته طرز تهیه رب گوجه فرنگی را ذکر کرده‌ایم. در آخرین مرحله بعد از آنکه حرارت را خاموش کردید و می‌خواستید رب گوجه را از قابلمه جدا کنید، در آن لحظه باید ظرف شیشه‌ای را آماده‌ی کنسرو کردن کنید. برای اینکار توجه کنید ظرف کاملا تمیز باشد. همچنین درب ظرف باید به خوبی بسته شود تا هیچ‌گونه هوایی وارد آن نشود.

با یک قاشق، رب گوجه فرنگی تازه را به ظرف شیشه‌ای منتقل کنید. در میان هر چند قاشق، مقداری نمک بریزید. نمک مدت ماندگاری رب گوجه فرنگی را افزایش می‌دهد و ضد باکتری است. زمانی که ظرف پر شد، به وسیله پشت قاشق رب گوجه را فشار دهید تا هیچ فضای اضافه‌ای باقی نمانده باشد. توجه داشته باشید، کثیفی، آلودگی و اکسیژن، عوامل اصلی فساد رب گوجه به حساب می‌آیند. در لایه آخر رب گوجه درون ظرف، مقداری روغن مایع یا زیتون اضافه می‌کنیم، سپس درب را با شرایطی که در ادامه خواهیم گفت، روی شیشه می‌گذاریم و محکم می‌بندیم. سپس شیشه کنسرو رب گوجه را پس از تعدیل دما به فضای خنک و تاریکی منتقل کنید.

شرایط ظرف مورد استفاده برای کنسرو گوجه فرنگی

برای کنسرو کردن رب گوجه مهم‌ترین بخشی که با آن سروکار دارید، شیشه کنسرو است. شیشه مورد نظر شما باید قبل از انتقال رب گوجه به آن، آماده باشد. برای این کار، ابتدا باید ظرف‌های مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و شستشو دهید. سپس باید یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه زمانی که آب به مرحله جوش رسید، شیشه‌ها را به قابلمه منتقل کنید. توجه کنید، شیشه‌ها نباید سرد یا خنک باشند، زیرا احتمالا شکسته می‌شوند. شیشه‌ها و درب آن‌ها را درون آب جوش بگذارید و تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس حرارت را خاموش کنید.

در آخر شیشه‌ها را جدا کرده و بگذارید خشک شوند. در این بخش از تماس شیشه‌ها با چربی‌ها و آلودگی‌ها خودداری کنید. در مرحله آخر کنسرو رب گوجه، زمانی که خواستید درب شیشه را ببندید، توجه داشته باشید که درب باید داغ باشد. داغی ظرف و درب رب گوجه باعث می‌شود که هوا به هیچ عنوان وارد ظرف نشود و مدت زمان ماندگاری رب گوجه افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید، نباید در حین مدت زمانی که رب گوجه‌ها در حالت کنسروی قرار دارند، ظروف آن‌ها باز و بسته شوند. پس از یک بار باز کردن درب ظرف، باید آن را مصرف کنید و دیگر نمی‌توانید آن را کنسرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان