//
کدخبر: ۴۱۵۵۲۴ //

توضیحات گالانت به کنست درباره چادرهای حزب‌الله لبنان در مرز

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش کرد، اهمیت موضوع چادرهایی را که حزب‌الله در منطقه مرزی تحت اشغال این رژیم در مزارع شبعا برپا کرده است، تقلیل دهد.

توضیحات گالانت به کنست درباره چادرهای حزب‌الله لبنان در مرز
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری سما، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست (پارلمان) شرکت کرد که در آن نمایندگان سوالات زیادی درباره موضوع چادرهای حزب‌الله در مزارع شبعا پرسیدند؛ موضوعی که منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه مرزی شده است.

شبکه عبری زبان «کان۱۱» اعلام کرد، در این جلسه آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی در سایه اعتراضات مستمر علیه تغییرات قضایی بررسی شد که صدها افسر و نیروی ذخیره اعلام کرده‌اند در صورت تصویب این طرح، دست از خدمت می‌کشند.

این شبکه اعلام کرد، گالانت موضوع چادرهای حزب‌الله در مزارع شبعا را اتفاقی کوچک خواند در حالی که میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی درباره تبعات و آثار این چادرها اختلاف وجود دارد، چادرهایی که رژیم تلاش کرد، از طریق فشارهای دیپلماتیک حزب‌الله را وادار کند آنها را برچیند چرا که فرماندهی نظامی این رژیم معتقد است، وجود این چادرها منجر به  «فرسایش بازدارندگی» رژیم صهیونیستی خواهد شد.

حزب‌الله لبنان ماه ژوئیه دو چادر در مناطق مرزی جنوب این کشور برپا کرد که بعدا یکی از آنها را برچید. گزارش‌های صهیونیستی نشان می‌دهند که این حزب مجددا چادر دوم را طی روزهای گذشته بارها برپا کرده است؛ اقدامی که طرف صهیونیستی آن را «فعالیت‌های تحریک آمیز» توصیف می‌کند.

در جلسه کمیسیون کنست، گالانت گفت، این یک اتفاق تاکتیکی است و استراتژیک نیست. این چادرها خطر امنیتی ندارند. رژیم صهیونیستی هرگز اجازه نخواهد داد حاکمیتش نقض شود؛ اما واکنش را در زمانی که مناسب ببیند و به شیوه‌ای که صلاح ببیند انجام می‌دهد. چنین اقدامات تحریک آمیزی قبلا اتفاق افتاده در آینده هم بیشتر خواهد شد.

گالانت این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چادرهایی که حزب‌الله در شمال خط آبی میان این رژیم و لبنان برپا کرده را «بازی کودکانه» خواند و به رادیو «کان» گفت، این چادرها تنها ۲۷ متر از مرزها عبور کرده است.

با این حال هنگبی گفت که این چادرها و دیگر فعالیت‌های اخیر حزب‌الله از جمله انفجار  مجیدو و پرتاب موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های صهیونیستی نشانه «کاهش خویشتن‌داری» است که این حزب از زمان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ در پیش گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان