//
کدخبر: ۴۰۳۶۴۹ //

رئیس جمهور یونان دوباره اعلام انتخابات کرد

رسانه‌های محلی گزارش دادند، کاترینا ساکلاروپولو، رئیس‌جمهوری یونان پارلمان جدید را منحل و ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات جدید اعلام کرد.


رئیس جمهور یونان دوباره اعلام انتخابات کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس حکمی که توسط  یوانیس سارماس، نخست وزیر موقت و وزرای کابینه یونان امضا شده، تاریخ بعدی که پارلمان تشکیل جلسه خواهد داد، سوم ژوئیه (۱۲ تیر) پس از انتخابات پارلمانی جدید خواهد بود.

انتخابات قبلی که ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار شده بود، بی‌نتیجه بود چرا که حزب حاکم "دموکراسی نوین" توانسته بود تنها ۴۰.۷۹ درصد آرا را در آن به دست آورد که اکثریت آرا محسوب می‌شد اما برای تشکیل یک دولت تک حزبی که کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان آرزویش را داشت، کافی نبود.    

فردای آن روز، میتسوتاکیس از درخواست ائتلاف خودداری کرد و راه را برای دومین رأی‌گیری در ۲۵ ژوئن هموار کرد و امیدوار است که حزب محافظه‌کارش به پیروزی کامل دست یابد.

الکسیس سیپراس، رهبر چپ‌گرایان یونان نیز سه‌شنبه گذشته حکم تشکیل یک دولت ائتلافی را رد کرده و گفت که پس از شکست «دردناک» انتخاباتی حزب سیریزا، خود را برای دومین انتخابات در ماه ژوئن آماده می‌کند.

روز چهارشنبه یوانیس سارماس، رئیس کل سابق دیوان محاسبات یونان به عنوان نخست‌وزیر موقت تا زمان انتخابات بعدی سوگند یاد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان