//
کدخبر: ۴۰۳۳۷۸ //

ترامپ با پیام تبریک، اردوغان را دوست خوب خود دانست

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه ضمن تبریک به رجب طیب اردوغان بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه, او را دوست خوب توصیف کرده است.

ترامپ با پیام تبریک، اردوغان را دوست خوب خود دانست
به گزارش فرتاک نیوز،

ترامپ در رسانه اجتماعی خود موسوم به "تروث سوشیال" گفت: به اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر پیروزی بزرگ در انتخابات که لایق آن بود تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: من او را می‌شناسم و از نزدیک با عشق او به ترکیه و مردم عالی این کشور آشنایی دارم. او توانسته است ترکیه و مردم آن را به سطح جدیدی از احترام و برتری برساند.

رجب طیب اردوغان پس از اعلام غیررسمی پیروزی‌اشدر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه طی سخنرانی در شهر استانبول خطاب به مردم گفت: سعی می‌کنم به‌اندازه ۲۱ سال لایق اعتماد شما باشم.

بر اساس نتایج اولیه و غیر رسمی، رجب طیب اردوغان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.

نتایج اولیه شمارش همه صندوق‌های رای دور دوم انتخابات ترکیه نشان می‌دهد که رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور با کسب قریب ۲۷ میلیون رای معادل ۵۲.۱۱ درصدی آرای مردمی، پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت و رقیب اردوغان نیز با کسب حدود ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار رای در رقابت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شکست خورده است.

منابع خبری ترکیه به نقل از شورای عالی انتخابات این کشور اعلام کردند که در جریان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز بیش از ۸۵ درصد مردم این کشور رای داده‌اند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که دو هفته پیش در کشور ترکیه برگزار شد، ۸۸. ۴۸ درصد از واجدان شرایط رای داده بودند.

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که از ساعت هشت صبح به وقت محلی در یک هزار و ۹۴ حوزه انتخابیه ۸۱ استان این کشور آغاز شده بود، برابر قانون انتخابات و پس از اخذ آرای مردم و بدون تمدید، ساعت ۱۷ امروز به وقت محلی پایان یافت.

نتایج رسمی و قطعی انتخابات فردا از سوی شورای عالی انتخابات این کشور اعلام خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۳۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان