//
کدخبر: ۳۹۴۵۷۰ //

اعلام آمادگی قانون‌گذار آمریکایی برای اعزام نیرو به تایوان و جنگ با چین

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که به تایوان سفر کرده، گفت در صورت حمله پکن به این جزیره، کنگره مجوز درگیری نظامی مستقیم با چین را خواهد داد.

اعلام آمادگی قانون‌گذار آمریکایی برای اعزام نیرو به تایوان و جنگ با چین
به گزارش فرتاک نیوز،

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت در صورتی که پکن به تایوان حمله کند، کنگره آمریکا مجوز درگیری نظامی مستقیم با چین را خواهد داد. عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا این اظهارات را در تایپه در جریان سفر سه روزه هیأت دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی به تایوان عنوان کرد. 

به گزارش راشا تودی، مک‌کال گفت اگر آمریکایی‌ها حمایت کنند، قانونگذاران این کشور با اعزام نیرو به تایوان موافقت خواهند کرد. وی گفت: اگر حزب کمونیست چین به تایوان حمله کند، قطعاً روی میز خواهد بود و چیزی است که در کنگره و با مردم آمریکا درباره آن صحبت خواهد شد. اگر مردم آمریکا از آن حمایت کنند، کنگره نیز پیش خواهد رفت. 

این قانونگذار آمریکایی با این حال گفت درگیری همیشه آخرین راه‌حل است و سفر هیأت آمریکایی را راهی برای ایجاد «بازدارندگی» در مقابل چین خواند. 

وی در ادامه مدعی شد «بحث استفاده احتمالی از زور توسط آمریکا در منطقه هند اقیانوس آرام به عنوان بازدارنده برای صلح عمل می‌کند زیرا در اقیاوس آرام ناتو ندارید. کاری غیر از این به معنای دعوت به تجاوز و جنگ است». 

او شنبه و همزمان با آغاز رزمایش سه‌روزه ارتش چین در تنگه تایوان، از عزم آمریکا برای آموزش نظامی ارتش این جزیره خودمختار و همچنین تسریع در ارسال سلاح به تایپه خبر داد. 

دو روز بعد از سفر «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا و دیدار با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، پکن رزمایش سه‌روزه‌ای را در پاسخ به این اقدامات تنش‌زای واشنگتن در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد. ارتش چین امروز یکشنبه و در دومین روز از رزمایش گسترده خود در اطراف جزیره تایوان، حملات دقیقی را علیه مواضع این جزیره شبیه‌سازی کرد.

در حالی که آمریکا توافق نظامی خود با تایوان را در سال ۱۹۷۹ و همزمان با روابط رسمی با چین لغو کرد اما روابط دفاعی و نظامی میان دو طرف علیرغم هشدارهای پکن تاکنون ادامه داشته و واشنگتن منبع اصلی تغذیه تسلیحاتی تایوان است.

پیش از این دو مقام آمریکایی در ماه فوریه گفته بودند که ایالات متحده قرار است تعداد نیروهایی که به آموزش نظامیان تایوانی کمک می‌کنند را افزایش دهد و درحال حاضر نیز برخی از خلبانان تایوانی مشغول آموزش در آمریکا هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان