//
کدخبر: ۳۸۹۷۵۷ //

پیونگ‌یانگ: خطر وقوع جنگ هسته‌ای از فرضیه به حقیقت بدل شده است

کره شمالی در پی تازه‌ترین دور رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا نسبت به خطر «واقعی» جنگ هسته‌ای هشدار داد.

پیونگ‌یانگ: خطر وقوع جنگ هسته‌ای از فرضیه به حقیقت بدل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از راشاتودی، به‌دنبال تازه‌ترین دور رزمایش‌های هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی، پیونگ‌یانگ درباره خطر وقوع یک جنگ هسته‌ای «واقعی» هشدار داد و «تشدید فاجعه‌بار» تنش در منطقه را پیش‌بینی کرد.

وزارت خارجه کره شمالی درباره رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که با حضور بمب‌افکن هسته‌ای B-۵۲ برگزار شد، اعلام کرد که این رزمایش تنها خطر وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره را تشدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: به دلیل اقدامات غیرمسئولانه آمریکا و کره جنوبی که تنها بر نمایش‌های مسلحانهِ خصمانه متمرکز بوده و با خواسته جامعه بین‌الملل مبنی بر ثبات سیاسی و کاهش تنش مغایرت دارد، خطر وقوع جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره از فاز فرضی وارد فاز واقعیت شده است. این رزمایش‌ها آشکارا نشان می‌دهد که آمریکا خود را برای جنگ با کره شمالی مهیا می‌کند.

هفته گذشته نیز رزمایش مشترک مشابهی برگزار شد و آمریکا از همان بمب‌افکن راهبردی استفاده کرد و علاوه بر این، دو کشور کره جنوبی و آمریکا قصد دارند هفته آینده واکنش خود به حمله موشکی از جانب کره شمالی را شبیه‌سازی کنند. همچنین دو کشور ۱۳ مارس بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در ۵ سال اخیر در منطقه را آغاز خواهند کرد.

در ادامه بیانیه کره شمالی آمده است که «رزمایش گسترده آمریکا و و کره جنوبی که طی چند روز آینده آغاز می‌شود، ماهیتی خصمانه دارد.» پیونگ‌یانگ در ادامه تشدید فاجعه‌بار تنش ناشی از این رزمایش را پیش‌بینی کرد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی پارسال به رقم بی‌سابقه‌ای رسید و در تعدادی از آنها چندین موشک بالستیک قاره‌پیما نیز شلیک شد. این آزمایش‌ها در سال ۲۰۲۳ نیز تداوم داشت و کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، چندین موشک بر فراز اقیانوس آرام شلیک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان