//
کدخبر: ۳۸۳۳۲۵ //

بیانیه حزب‌الله در محکومیت اهانت به قرآن کریم

حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در استکهلم را محکوم کرد.

 بیانیه حزب‌الله در محکومیت اهانت به قرآن کریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن در مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم» پایتخت سوئد را به شدت محکوم کرد.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوزاندن قرآن کریم در سوئد توهین بزرگی به ملت مسلمان است که قابل تحمل نیست.

 در این بیانیه آمده است: حزب الله به شدت سوزاندن قرآن کریم در سوئد و این اقدام جنایتکارانه مذموم علیه دین اسلام و نمادهای مقدس اسلامی را محکوم می کند. این اقدام در چارچوب یک سلسله توهین‌های ناپسند به پیامبر اعظم حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و مسلمانان و مقدسات آنها صورت می‌گیرد که  توهین بزرگی به امت اسلام در سراسر جهان از شرق تا غرب است و اصلا قابل تحمل نیست.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: ما در حزب‌الله دولت سوئد را مسئول کامل این اقدام زشت و ناپسند  می‌دانیم و از آن می‌خواهیم که فوراً برای مجازات عاملان و تلاش برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی اقدام کند . ما همچنین  از دولت‌های اسلامی، مراجع، نهادهای اسلامی می خواهیم این جنایت بزرگ را محکوم کرده و برای بسیج افکار عمومی جهانی با هدف جلوگیری از وقوع  چنین تخلفات جدی تلاش کنند.

پلیس سوئد به «راسموس پالودان»  سیاستمدار نژادپرست راست افراطی «استرام کورس» دانمارک مجوز داد که روز (شنبه) نسخه ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه بسوزاند.

وزارت خارجه ترکیه نیز  اقدام به قرآن سوزی در سوئد را جنایت ناشی از نفرت آشکار دانست و  اعلام کرد : صدور مجوز برای این اقدام ضد اسلامی که مسلمانان را هدف گرفته و به ارزش های مقدس ما اهانت  می کند، تحت عنوان آزادی بیان کاملا مردود و غیرقابل قبول است.

این وزارت خانه تاکید کرد: این اقدام نفرت‌انگیز نمونه دیگری از سطح هشدار دهنده‌ای است که اسلام‌هراسی و جنبش های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز در اروپا به آن رسیده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان