//
کدخبر: ۳۸۱۷۸۵ //

امام جمعه کرمانشاه: تبیین مهمترین تکلیف امروز جامعه اسلامی است

- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه عالی‌ترین تبیین در قرآن کریم است، این مهم را تکلیف جامعه اسلامی دانست.

امام جمعه کرمانشاه: تبیین مهمترین تکلیف امروز جامعه اسلامی است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از منتخبین مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان مرکز آموزش شهید رجایی، فراجا استان کرمانشاه که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: قرآن مجرای خورشید و ماه است، باید بدانیم هیچ‌کس از نور خورشید و ماه خسته و دلزده نمی شود، نکته دوم در روایات داریم قرآن هیچ‌گاه کهنه نمی شود و همیشه تازه است.

وی گفت: لذا می بینیم از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون توسط مفسران شیعه و سنی بر قرآن تفسیر نوشته شده و هیچ‌گاه نتوانستند به ژرفای قرآن پی ببرند، زیرا حقایق قرآن بسیار عظیم است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مجالست با قرآن که معجزه جاوید حضرت پیامبر (ص) است توفیقی الهی است زیرا قرآن راه و روش زندگی موفق را به همه ما ارایه می دهد و حسب فرمایش علامه طباطبایی قرآن هفت بطن دارد، که بطون آن عظمتی را نهفته دارد که انسان را از سرگشتگی و تنهایی می رهاند لذا می بینیم امام سجاد (ع) می فرمایند«اگر در دنیا هیچ‌کس نباشد قرآن برای من کفایت می‌کند و هیچ احساس تنهایی نمی کنم».

امام جمعه کرمانشاه: تبیین مهمترین تکلیف امروز جامعه اسلامی است
این استاد برجسته حوزه های علمیه کرمانشاه با اشاره به عظمت و اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: عالی ترین تبیین در قرآن است، امام راحل و مقام معظم رهبری قرآن را تبیین کرده و به همه ما توصیه می فرمایند، زیرا اگر جهاد تبیین نبود اگر قرآن را برای ما تفسیر، تبیین و معنی نمی کردند ما جلسات قرآنی نداشتیم، زیرا تبیین زنده کننده ارزش هاست و این قدرت تبیین است که بیشتر از 20 میلیون انسان را در اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) راه اندازی می کند.

آیت الله علما، پیرامون اهمیت تبیین در منکوب کردن دشمنان نظام تأکید کرد: تبیین غرب و آمریکا را به زانو در آورده زیرا خود استکبار اذعان دارد که ایران اسلامی امنیت آسمان آن‌ها را سلب و ناامن کرده، زیرا این از برکت تبیین است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: میلاد حضرت زهرا (س) اسلام را تبیین کرد، زیرا تبیین اساس کار اسلام است و در تبیین است که عظمت و قدرت انقلاب اسلامی متجلی می شود، لذا می بینیم امام راحل اسلام و قرآن را تبیین کرد و امروز نوبت ماست که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری قرآن را تبیین کنیم.

وی اظهار داشت: امروز تکلیف ما بسیار سنگین است، امروز خبر در آنی در جهان شنیده می شود و این عظمت تبیین است باید همه ما همه جانبه تبیین کنیم زیرا قرآن سرمایه است باید این سرمایه تبیین شود و حقایق آن برای همگان گفته شود، زیرا قدرت اسلام از قرآن است و باید با این جلسات و عمل کردن به قرآن آن را تبیین کنیم و آن را همیشه زنده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اغتشاشات اخیر یادآور شد: در اغتشاشات اخیر گروه اندکی از جوانان ما متاسفانه فریب رسانه های غربی را خوردند و به خیابان آمدند، که البته به زودی به ماهیت پلید استکبار و غرب پی خواهند برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان