//
کدخبر: ۳۶۹۷۶۲ //

بلومبرگ: اتحادیه اروپا با بسته جدید تحریمها علیه روسیه موافقت کرد

نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی از موافقت اتحادیه اروپا با بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه در پی جنگ اوکراین خبر داد.

بلومبرگ: اتحادیه اروپا با بسته جدید تحریمها علیه روسیه موافقت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی از دستیابی نمایندگان اتحادیه اروپا به توافق پیرامون بسته جدیدد تحریم ها علیه مسکو از جمله تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه خبر داد.

پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی افزود: نمایندگان روز سه شنبه به توافقی اولیه پیرامون بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه دست یافتند و دیپلمات ها اعلام کردند که مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با نسخه نهایی این توافق موافقت خواهند کرد.

این در حالی است که رئیس شورای اروپا پیش از این از بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت که رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس خود که 6 و 7 اکتبر جاری در پراگ برگزار خواهد شد، تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی خواهند کرد.

میشل در نامه‌ای که برای رهبران اتحادیه اروپا پیش از اجلاس پراگ ارسال نموده اعلام کرد که موضوعات مورد مناقشه در این اجلاس شامل اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، تداوم حمایت نظامی و مالی از اوکراین و نیز بررسی بهترین راهکارها برای حمایت از زیرساخت‌های اروپا درپی تخریب خط لوله انتقال گاز نورداستریم خواهد بود.

وی همچنین افزود که با توجه به تداوم عملیات نظامی در اوکراین، اتحادیه اروپا باید موضع قاطعی را علیه روسیه اتخاذ نماید.

میشل در عین حال گفت که در اجلاس سران اروپا موضوع بحران اقتصادی که این اتحادیه با توجه به افزایش قیمت‌های انرژی و بویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان با آن مواجه است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بر ضرورت همبستگی و هماهنگی مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا برای حفاظت از منافع مشترک خود تاکید کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان