//
کدخبر: ۲۵۰۱۷۱ //

شیل‌ها بازار را ترک کنند/ کاهش بیشتر تولید نفت جواب نمی‌دهد

ریزش قیمت نفت در هفته جاری غیرقابل اجتناب و کاهش تولید برای روسیه دیگر منطقی نبود.

شیل‌ها بازار را ترک کنند/ کاهش بیشتر تولید نفت جواب نمی‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با رویترز اظهار داشت، پیشنهاد اوپک که در آن مسکو می‌بایست تولیدش را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌داد، برای کشورش چالش برانگیز بود و ‌این کاهش تولید با واقعیت‌های تکنیکالی ما تطابق نداشت و پذیرش این پیشنهاد احتمال آسیب به چاه‌های نفت ما را داشت. به نوبه ای که این اقدام برداشت مجدد از آنها را سخت می‌کرد.

پاول سوروکین گفت: تا زمانی که همه درک کنند تقاضا چه میزان کاهش پیدا خواهد کرد، کاهش تولید هیچ ثمری ندارد. ما تا زمانی که ندانیم کف تقاضا چه میزان خواهد بود، نمی توانیم با وضعیت کاهش تقاضا مبارزه کنیم.  

وی افزود: به نظر می‌رسد پس از این کاهش قیمت تا ۳۰ دلار طی ماه‌های آینده، قیمت مجددا به ۴۰ تا ۴۵ دلار باز گردد. گفتنی است سوروکین در همه دیدارهای الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با اوپک حضور داشته است.

وزیران نفت اوپک در نشست هفته گذشته از افزودن شدن ۱.۵ میلیون بشکه در روز به کاهش تولید گروه اوپک پلاس و تمدید اجرای توافق تا پایان سال ۲۰۲۰ حمایت کرده بودند. اما این پیشنهاد با مخالفت روسیه روبرو شد که ترجیح می‌داد توافق فعلی تا پایان سه ماهه دوم تمدید شود و در نتیجه پیمان سه ساله که تحت آن رقبای قدیمی موفق شده بودند ریزش قیمتهای نفت را متوقف کنند شکست خورد و جنگ قیمت بر سر سهم بازار آغاز شد.

عربستان سعودی پس از این اختلاف تهدید کرد بازار را از عرضه لبریز خواهد کرد و در نتیجه قیمت نفت از روز دوشنبه حدود ۳۰ درصد سقوط کرده است.

با تشدید اختلاف بر سر سیاست تولید نفت تولیدکنندگان بزرگ، روسیه تصمیم جدید عربستان سعودی برای افزایش ظرفیت تولید نفت را زیر سوال برد.

در حالی که عربستان سعودی ابتکار تبلیغ محصولاتش در بازارهای جهانی را در پیش گرفته است، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه عربستان سعودی برای افزایش ظرفیت تولید نفت شاید بهترین گزینه نباشد.

وی اظهار کرد: روسیه تماسهای تلفنی متعددی با اعضای اوپک و غیراوپک داشته است اما هیچ شریکی با پیشنهاد روسیه برای عدم تغییر توافق فعلی کاهش تولید موافقت نکرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان