//
کدخبر: ۳۶۰۳۵۰ //

اظهار نظر جنجالی بایدن: من سرطان دارم/ واکنش کاخ سفید چه بود؟

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ابتلای خود به سرطان پوست خبر داد.

اظهار نظر جنجالی بایدن: من سرطان دارم/ واکنش کاخ سفید چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جریان یک سخنرانی درباره گرمایش جهانی، از ابتلای خود به سرطان پوست خبر داد.

وی با اشاره به مبتلا شدن خود به سرطان پوست، اظهار کرد سال گذشته و پیش از برعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری، درمان های لازم را انجام داده است.

بایدن در این سخنرانی در شهر سامرست ایالت ماساچوست گفت: آلایندگی پالایشگاه های نفت در نزدیکی محل زندگی او در دوران کودکیش در شهر کلای مونت ایالت دلاور، علت ابتلای وی به سرطان پوست بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آلایندگی پالایشگاه های نفت علت ابتلای خودش و بسیاری دیگر از مردم این ایالت به سرطان است مدعی شد ایالت دلاور مدت زمان بسیار زیادی بالاترین نرخ ابتلا به سرطان در کشور را داشته است.

در همین حال اندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد گلن کسلر مقاله نویس نشریه واشنگتن پست در توئیتی گفته بود که بایدن سرطان خوش خیم پوست داشته و پیش از رسیدن به سمت ریاست جمهوری مداوا شده است.

حال این موضوع مشخص نیست که چرا بایدن در بیان تجربه اش از ابتلا به سرطان، از فعل زمان حال استفاده کرده است.

این در حالی است که دکتر کوین اوکونر پزشک مخصوص بایدن سال گذشته در گزارشی از وضعیت سلامتی رئیس جمهور، درباره اینکه وی از بیماری خاصی رنج ببرد، چیزی نگفته بود.

وی افزود: سرطان پوست بایدن بیشتر مربوط به قرارگرفتن در معرض آفتاب بوده است و ارتباط چندانی به مجاورت با آلاینده های مواد شیمیایی بکار رفته در پالایشگاه های نفت ندارد. در حال حاضر هیچ مکانی وجود ندارد که باعث ابتلای افراد به سرطان پوست شود.  

سرطان پوست یک بیماری بسیار شایع به ویژه در میان بزرگسالانی است که در دوران جوانی خود از کرم های ضدآفتاب استفاده نکرده‌اند. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند وضعیت سرطان پوست را بدتر کند اما مشخص نیست که آیا بایدن با بیان نظر شخصی اش، سرطان خود را به آلایندگی پالایشگاه های نفت مرتبط می داند و یا پزشکان و متخصصان چنین نظری دارند.

بایدن 79 ساله پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست و سلامت عقلانی وی به علت گاف ها و اشتباهات فاحش و خنده داری که در سخنرانی ها و مراسم های مختلف داشته، مورد شک و تردید قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان