//
کدخبر: ۳۵۸۶۹۶ //

توییتر از ایلان ماسک شکایت می‌کند

پس از آنکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، از لغو خرید توییتر خبرداد، رئیس هیئت مدیره این رسانه اجتماعی اعلام کرد که در دادگاه ایالت دلاور از وی شکایت خواهد کرد.

 توییتر از ایلان ماسک شکایت می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از راشاتودی، پس از آنکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، اعلام کرد که برنامه خود را برای خرید توییتر به علت اطلاعات گمراه کننده این شرکت در مورد تعداد حساب‌های جعلی، لغو کرده است، رئیس هیئت مدیره این رسانه اجتماعی روز جمعه اعلام کرد که در دادگاه دلاور شکایت خواهد کرد تا قرارداد این خرید 44 میلیارد دلاری را اجرا کند.

برت تیلور، رئیس فعلی هیئت مدیره توییتر، در توییتی نوشت: این هیئت مدیره متعهد به اجرای قرارداد بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که در دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور پیروز خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، پس از مخالفت اولیه با پیشنهاد خرید ماسک، مقامات توییتر با فروش کل سهام این شرکت به میزان 54.20 دلار برای هر سهم در اواخر ماه آوریل موافقت کردند.

با این حال، این میلیاردر آمریکایی سه هفته بعد این معامله را به حالت تعلیق درآورد و مدعی شد که توییتر مانع از درخواست او برای دریافت اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی و غیر معتبر در این پلتفرم شده است.

به گفته ماسک، این تعداد بسیار بیشتر از 5 درصدی است که توییتر در پرونده‌های فدرال گزارش کرده بود، که مستقیماً بر پیش‌بینی درآمد تبلیغاتی که در قرارداد ذکر شده بود تأثیر می‌گذارد.

بر اساس نامه ارسال شده توسط وکلای ماسک درباره لغو این قرارداد، توییتر "نتوانسته است" اطلاعات درخواست شده از سوی ماسک را به وی ارائه کند و یا از این کار "خودداری کرده است" و به دلایلی که منطقی به نظر نمی رسند این درخواست را رد کرده است. ماسک مدعی است که "اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده" به وی داده شده است.

سهام توییتر هنگام بسته شدن بازار در روز جمعه با قیمت 36.91 دلار معامله شد که با اعلام لغو قرارداد توسط ماسک به حدود 34 دلار سقوط کرد اما پس از اعلام خبر شکایت توییتر به 34.88 دلار بازگشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان