//
کدخبر: ۳۵۷۸۱۰ //

شهر «لیسیچانسک» به محاصره روسیه درآمد

رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن امروز از محاصره کامل شهر «لیسیچانسک» از سوی نیروهای روسیه خبر داد.

شهر «لیسیچانسک» به محاصره روسیه درآمد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری تاس، «رمضان قدیروف» رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن امروز شنبه در پیامی از محاصره کامل شهر «لیسیچانسک» واقع در لوهانسک خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن در پیامی تلگرامی در این خصوص نوشت: محاصره کامل شده است و باید گفت که حمله ای تمام عیار به شهر به زودی آغاز خواهد شد.

وی در این ارتباط اضافه کرد: دشمن جایی برای رفتن ندارد؛ زیرا همه مسیرهای داخل و خارج شهر مسدود شده است.

نیروهای ارتش روسیه به شهر «لیسیچانسک» دومین شهر راهبردی و تنها شهر تحت کنترل نیروهای اوکراینی در «لوهانسک» واقع در «دونباس» در شرق اوکراین نزدیک تر شده و از عقب نشینی نیروهای اوکراینی جلوگیری کرده اند.

یک افسر روسی هم در گفتگو با ریانووستی در این رابطه گفت که نظامیان اوکراینی در روستاهای این منطقه پناه گرفتند؛ زیرا این روستاها راه های فرار از لیسیچانسک است.

این افسر روس ادامه داد: آنها گفتند که می خواهند لیسیچانسک را به ماریوپل دوم تبدیل کنند، اما اکنون ناامیدکننده بودن وضعیت را درک می‌ کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چند روز پیش امکان خروج از لیسیچانسک از ۴ راه وجود داشت، افزود که اکنون تنها ۲ راه وجود دارد.

همزمان، واحدهای اوکراینی در حال خروج از این منطقه همچنان به شلیک توپخانه به روستاهای همجوار ادامه می دهند و ساکنان محلی را کشته و خانه‌ های آنها را ویران می‌ کنند.

همچنین خبرگزاری تاس در این رابطه گزارش داد که نیروهای روسی از ۵ جهت وارد لیسیچانسک شده و نیروهای اوکراینی را گیرانداخته اند.

پیشتر رسانه اعلام کرده بودند که نیروهای روسی پس از به دست گرفتن کنترل کامل شهر «سیویرودونتسک» در دونباس، به سوی لیسیچانسک پیشروی کرده اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر مذکور را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین های مرتفع‌ تر در لیسیچانسک در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» ادعا کرده است.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بود. این مسئله موجب تأثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه دونباس (شامل دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۸۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان