//
کدخبر: ۳۴۹۸۲۹ //

سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی توسط روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه آماری از خسارات وارد شده به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته ارائه کرد.

سرنگونی 6 پهپاد اوکراینی توسط روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در آخرین به روز رسانی از خسارات وارده به نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین توسط ارتش روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه شب گذشته تعداد ۶ فروند پهپاد اوکراینی و یک فروند موشک «توچکا-یو» را ساقط کرده است.

وی همچنین با اشاه به حمله موشکی شب گذشته نیروی هوافضای روسیه، گفت: موشک‌های نقطه زن هوا به زمین تعداد ۶ تأسیسات نظامی اوکراین را منهدم کردند، از جمله یک پست فرماندهی حفاظت شده، یک انبار مهمات در نزدیکی روستای «اسلاتینو» و همچنین چهار منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی.

کوناشنکوف همچنین در ادامه افزود که هوانوردی نیروی هوافضای روسیه نیز ۶۹ سنگر و منطقه تمرکز تجهیزات نظامی و نیروی انسانی نیروهای اوکراینی را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به عملیات توپخانه ارتش این کشور نیز گفت: واحدهای توپخانه ۵۴ موقعیت توپخانه نیروهای مسلح اوکراین، ۳۸ سنگر و همچنین ۱۹۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و در پی آن حدود ۲۳۰ تن از ملی‌گرایان و ۵۲ واحد سلاح و تجهیزات نظامی منهدم شد.

وی همچنین با تشریح اقدامات نیروهای موشکی ارتش نیز گفت: نیروهای موشکی پست‌های فرماندهی تیپ ۸۱ هوایی در منطقه شهرک دولینا و تیپ ۷۷ دفاع زمینی در منطقه پودولوفکا در منطقه خارکیف را مورد اصابت قرار دادند. همچنین در منطقه کولباکینو در منطقه نیکولایف، یک پرتابگر سامانه موشکی اس -۳۰۰ نیز منهدم شد.

کوناشنکوف در پایان گفت: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، ۱۴۶ فروند هواپیما، ۱۱۲ فروند بالگرد، ۶۹۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۶ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲ هزار و ۷۸۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۱۶ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۲۵۵ عراده توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان