//
کدخبر: ۳۴۹۷۱۲ //

ترامپ: پوتین دیگر به مسئولان آمریکا احترام نمی‌گذارد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت رئیس‌جمهور روسیه دیگر به مسئولان آمریکا احترام نمی‌گذارد و این را با صحبت از تسلیحات اتمی نشان می‌دهد.

ترامپ: پوتین دیگر به مسئولان آمریکا احترام نمی‌گذارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیگر به مسئولان آمریکا احترام نمی‌گذارد و این عدم احترام را با صحبت درباره سلاح‌های اتمی نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، ترامپ روز یکشنبه در تجمعی در نبراسکا مدعی شد که برخلاف دولت جو بایدن، تحت رهبری او، «آمریکا قوی و مورد احترام بود که شاید هرگز حتی قبلش اینطور نبود». 

او ظاهراً با اشاره به گزارش‌های ماه مارس مبنی بر خودداری رهبران عربستان سعودی و امارات عربی متحده از برنامه‌ریزی برای گفت‌وگو با بایدن درباره افزایش قیمت نفت، گفت: اکنون رهبران کشورهای دیگر حتی به تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور ایالات متحده پاسخ نمی‌دهند. 

وی همچنین با اشاره به گاف اخیر بایدن ۷۹ ساله که به نظر می‌رسید با هوا دست می‌دهد، گفت بایدن «نمی‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد». ترامپ افزود، از سوی دیگر پوتین «همیشه از سلاح‌های اتمی صحبت می‌کند».

ترامپ در ادامه مدعی شد که پیش از این هیچ کس «درباره تسلیحات اتمی صحبت نکرده» و همچنین گفت دولت او زرادخانه هسته‌ای خود را «کاملاً بازسازی کرد» زیرا «دیگران» نیز همین کار را می‌کردند. به گفته ترامپ، اکنون فقط پوتین در مورد آن صحبت می‌کند «زیرا به مسئولان ایالات متحده احترام نمی‌گذارد».

به گفته وی، حمله روسیه به اوکراین به دلیل «ضعف» و «بی‌کفایتی» آمریکا در دوران بایدن اتفاق افتاد که با خروج عجولانه از افغانستان در سال گذشته به نمایش گذاشته شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر هم در مصاحبه‌ای مدعی شد که اگر همچنان مسئول ایالات متحده بود، به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌گفت که دیگر نمی‌تواند کلمه «اتمی» را به زبان بیاورد. ترامپ  گفت: پوتین همیشه از «کلمه-ان» (در اشاره به حرف اول کلمه Nuclear به معنی اتمی)...استفاده می‌کند. این غیر قابل قبول است، قرار نیست این کار را انجام دهید. او به صورت روزانه از آن استفاده می‌کند و همه خیلی می‌ترسند... و همانطور که می‌ترسند، او بیشتر و بیشتر از آن استفاده می‌کند. به همین دلیل است که اکنون این کارها را می‌کند. 

هفته گذشته، پوتین به نیروهای خارجی نسبت به مداخله در درگیری اوکراین هشدار داد و تاکید کرد به هر اقدامی با استفاده از پیشرفته‌ترین تسلیحات مسکو پاسخی برق‌آسا خواهد داد. پیش از آن هم «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت در ماه‌های اخیر اوضاع به حدی بدتر شده که خطر واقعی و جدی جنگ اتمی وجود دارد.

در اواخر فوریه، چند روز پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، رئیس‌جمهور روسیه با استناد به «تحریم‌های غیرقانونی» علیه روسیه و «اظهارات تهاجمی» مقامات غربی دستور داد تا نیروهای اتمی این کشور در حالت آماده‌باش رزمی قرار گیرند.

پوتین در اواخر فوریه و به دنبال شکست کی‌یف در اجرای مفاد قراردادهای مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد و بعد از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد. پروتکل مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق جدا شده در داخل کشور اوکراین طراحی شد. کرملین از آن زمان خواسته که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده و ادعاها در این خصوص را که قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان