//
کدخبر: ۳۴۹۵۹۲ //
اولاف شولتز:

آلمان در تجهیز تسلیحاتی اوکراین با متحدانش هماهنگ است

صدراعظم آلمان بر اقدامات هماهنگ دولت متبوعش با متحدان خود برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین تاکید کرد.

آلمان در تجهیز تسلیحاتی اوکراین با متحدانش هماهنگ است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، صدراعظم آلمان امروز یکشنبه نسبت به اتخاذ اقدامات یکجانبه در خصوص ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، اعلام مخالفت کرد.

«اولاف شولتز» در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان مخالفت خود نسبت به برداشتن گام‌های یکجانبه برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را ابراز و ادعا کرد: برلین اقداماتش را با متحدان خود هماهنگ می‌کند.

شولز، که نتایج نظرسنجی های داخلی از نارضایتی 54 درصدی آلمانی ها از عملکرد وی حکایت دارد، افزود: داده های نظرسنجی باید لحاظ شود، اما نباید اجازه دهیم اقدامات مان به آن وابسته باشد، این مسئله به ویژه در موضوعات مربوط به جنگ و صلح می تواند بسیار خطرناک باشد.

از اواخر فوریه، آلمان حدود 2هزار و500 موشک ضد هوایی، 900 موشک انداز ضدتانک و 3 هزار راکت، 100 مسلسل، 15 موشک انداز و 50 راکت، حدود 100 هزار نارنجک دستی، 2 هزار مین، 5 هزار و 16 میلیون گلوله کالیبرهای مختلف را به اوکراین ارسال کرده است.

پیشتر طرح ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با 586 موافق در برابر 100 رای مخالف و 7 رای ممتنع در مجلس فدرال آلمان به تصویب رسید. این طرح با نام «دفاع از صلح و آزادی در اروپا» از سوی حزب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد - سه حزب ائتلاف دولت - به مجلس آلمان ارائه شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان