//
کدخبر: ۳۴۹۰۴۰ //

اخراج ۸ دیپلمات ژاپنی از روسیه

وزارت خارجه روسیه از اخراج هشت دیپلمات ژاپنی از خاک روسیه خبر داد.

اخراج 8 دیپلمات ژاپنی از روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت خارجه روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران از اخراج  ۸ دپیلمات ژاپنی از مسکو خبر داد.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ۸ دیپلمات ژاپنی باید تا ۱۰ مه (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) خاک این کشور را ترک کنند.

در پی تقابل روسیه و اوکراین، ژاپن به فهرست کشورهایی پیوست که از تحریم‌های غرب علیه روسیه، مسدود کردن دارایی‌های خارجی روسیه و تحریم سازمان‌ها و افراد حامی مسکو حمایت کردند.

کابینه ژاپن چندی قبل اقدام آمریکا و متحدان غربی این کشور در قبال تحریم اعضای خانواده رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه را تکرار کرد. کابینه «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن با اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین موافقت کرد و ۳۹۸ تبعه روس شامل دختران «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور به همراه همسر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

تحریم‌های تازه ژاپن علیه روسیه در اقدامی هماهنگ با مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شد و توکیو  دارایی‌های ۲۸ نهاد روس شامل «اسبر بانک»، بزرگ‌ترین بانک روسیه و «آلفا بانک» بزرگ‌ترین بانک خصوصی این کشور را هم توقیف کرد. قرار است تحریم ژاپن علیه بانک‌های روسیه از تاریخ ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) اجرایی شود.

دولت ژاپن با افزودن نام «ماریا ورونتسووا» و «کاترینا تیخونووا» به فهرست تحریم‌ها، تعداد کل افراد حقیقی و حقوقی روسیه که دولت ژاپن در رابطه با بحران اوکراین تحریم کرده، به ۴۹۹ فرد و نهاد رسیده است.

در رویدادی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی مشترک ژاپن و آمریکا در منطقه را یک تهدید امنیتی برای خود می‌داند. «ایگور مورگولف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این‌باره گفت: «رزمایش‌های دریایی مشترک آمریکا و ژاپن امنیت کشورمان را تهدید می‌کند.»

مورگولف توضیح داد: «شدت نسبتاً بالای رزمایش‌های دریایی مشترک ژاپن و ایالات متحده در نزدیکی مرز روسیه، باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود. چنین رزمایش‌هایی که اغلب نمایندگان سایر کشورها از جمله اعضای ناتو نیز به آنها می‌پیوندند، هم در مقیاس و هم در این که آنها عملیات‌هایی را با ماهیت بالقوه تهاجمی انجام می‌دهند، تهدید امنیتی هستند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان