//
کدخبر: ۳۴۸۷۱۷ //
سازمان امنیت فدرال روسیه:

نئونازی‌های بازداشت شده نقشه قتل خبرنگاران معروف روس را داشتند

سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نئونازی های بازداشت شده در مسکو با برنامه سازمان امنیت اوکراین، نقشه قتل خبرنگاران معروف روس را داشتند.

نئونازی‌های بازداشت شده نقشه قتل خبرنگاران معروف روس را داشتند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نئونازی های بازداشت شده در مسکو، علاوه بر «ولادیمیر سولوویف» در مورد احتمال کشتن «کیسلیف»، «سیمونیان» و دیگران نیز اقرار کرده اند.

سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص اعلام کرد: این افراد اعتراف کردند که قرار بود پس از قتل روزنامه نگاران به خارج از کشور رفته و مخفی شوند.

در بیانیه صادره از سوی سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص آمده است: این شهروندان روسیه قصد داشتند با برنامه سازمان امنیت اوکراین ، فعالان اجتماعی و خبرنگار مشهور ولادیمیر سولوویوف را به قتل برسانند.

در بازرسی از محل اختفای آن ها مواد منفجره دست ساز، 8 کوکتل مولوتف، 6 قبضه تپانچه ماکاروف، یک تفنگ شکاری، یک نارنجک RGD-۵، بیش از هزار گلوله مهمات با کالیبرهای مختلف، مواد مخدر، گذرنامه های جعلی اوکراینی با عکس های اعضای گروه، کتاب های ناسیونالیستی و لوازم جانبی کشف و ضبط شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیهپیشتر در نشستی با مقامات دفتر دادستانی این کشور در سخنانی تصریح کرد: تجزیه جامعه روسیه و ویران کردن کشور از درون، برنامه اولیه غرب است؛ اما آن ها موفق نمی شوند. غرب با شکست اطلاعاتی علیه روسیه حالا به کشتن خبرنگاران روس روی آورده است. صبح امروز نهادهای سرویس امنیت فدرال از تلاش یک گروهک تروریستی برای کشتن یک روزنامه‌ نگار مشهور روس جلوگیری کردند. آنها به چنین اقداماتی روی می آورند، زیرا در رسیدن به اهداف خود در فضای اطلاعاتی شکست می‌ خورند. در درجه نخست سرویس های غربی می توان به آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سازمان سیا) اشاره کرد که با آژانس‌های امنیتی اوکراین همکاری می‌ کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان