//
کدخبر: ۳۳۳۲۵۶ //

فراکسیون صدر بر تشکیل دولت حداکثری ملی گرا در عراق تاکید کرد

رئیس فراکسیون پارلمانی صدر به مهمترین موضوعات مطرح در نشست مقتدی صدر با رهبران کمیته هماهنگی شیعیان پرداخت.

فراکسیون صدر بر تشکیل دولت حداکثری ملی گرا در عراق تاکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از السومریه، رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق در سخنانی به مهمترین نکات اظهارات مقتدی صدر رهبر جریان صدر طی نشست روز پنج شنبه با رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» پرداخت.

«حسن العذاری» در بیانیه ای گفت: مهمترین چیزی که در دیدار صدر با رهبران کمیته هماهنگی مطرح شد، تشکیل دولت حداکثری ملی گرا بود.

وی افزود: مقاومت در عراق متعلق به جریان صدر بوده، هست و خواهد بود.

العذاری ادامه داد: باید به مرجعیت در نجف به عنوان مرجع همه رجوع کرد.

وی همچنین گفت که دولت آینده عراق باید دولت حداکثری ملی گرا باشد نه دولتی توافقی و سهم خواه.

گفتنی است که هیأت هماهنگی شیعیان عراق روز پنجشنبه بیانیه‌ای را در خصوص محتوای نشست مشترک خود با «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه هیأت هماهنگی شیعیان آمده است: رهبران احزاب و جریان‌های شیعی در جریان نشست مشترک خود با مقتدی صدر مسائل مهمی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این نشست توافق شد که گام‌های عملی لازم برای مبارزه با فساد برداشته شود.

این هیأت همچنین عنوان کرده است: شرکت کنندگان در نشست مشترک مذکور بر لزوم خروج نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده تأکید کردند.

هیأت هماهنگی شیعیان عراق همچنین افزوده است: در این نشست بر لزوم حمایت از حشد شعبی و سازماندهی کردن آن به منظور حفاظت و حراست از امنیت عراق، تأکید شد. شرکت کنندگان در نشست همچنین هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مردود و به مثابه ارتکاب جُرم دانستند.

این هیأت افزوده است: در نشست مشترک عصر پنجشنبه بر سَر انجام تلاش‌های مشترک برای حفاظت از اصول ملت عراق در چارچوب‌های قانونی توافق شد. طرف‌های مختلف همچنین توافق کردند که مذاکرات و گفتگوهای سیاسی برای رسیدن به یک توافق جامع ادامه داشته باشد.

هیأت هماهنگی شیعیان در پایان نیز اعلام کرده است که این هیأت همچنان اقدامات قانونی خود در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام را دنبال می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان