//
کدخبر: ۳۲۶۹۰۵ //

یکشنبه ۱۸ مهر/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

یکشنبه 18 مهر/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۵ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ مبتلا و ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۴۵,۱۷۹,۲۰۹     ۷۳۳,۰۵۸

۲     هند     ۳۳,۹۵۳,۴۷۵     ۴۵۰,۶۲۱

۳     برزیل     ۲۱,۵۶۷,۱۸۱     ۶۰۰,۸۸۰

۴     انگلیس     ۸,۱۲۰,۷۱۳     ۱۳۷,۶۹۷

۵     روسیه     ۷,۷۴۶,۷۱۸     ۲۱۵,۴۵۳

۶     ترکیه     ۷,۴۱۶,۱۸۲     ۶۵,۹۸۴

۷     فرانسه     ۷,۰۵۲,۵۲۰     ۱۱۷,۰۴۴

۸     ایران     ۵,۶۹۱,۶۳۴     ۱۲۲,۳۷۰

۹     آرژانتین     ۵,۲۶۵,۵۲۸     ۱۱۵,۴۵۸

۱۰     اسپانیا     ۴,۹۷۳,۶۱۹     ۸۶,۷۷۸

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان