//
کدخبر: ۳۲۶۶۱۲ //

پنجشنبه ۱۵ مهر/تازه ترین خبرها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۷ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۴۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

پنجشنبه 15 مهر/تازه ترین خبرها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۴.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۷۲۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۹ هزار و هند با بیش از ۴۴۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۲ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۴۴,۹۱۸,۵۶۵     ۷۲۷,۷۱۰

۲     هند     ۳۳,۸۹۴,۳۱۲     ۴۴۹,۸۸۳

۳     برزیل     ۲۱,۵۱۷,۵۱۴     ۵۹۹,۴۱۴

۴     انگلیس     ۸,۰۰۶,۶۶۰     ۱۳۷,۲۹۵

۵     روسیه     ۷,۶۶۲,۵۶۰     ۲۱۲,۶۲۵

۶     ترکیه     ۷,۳۲۷,۳۱۷     ۶۵,۳۷۳

۷     فرانسه     ۷,۰۳۸,۷۰۱     ۱۱۶,۹۵۷

۸     ایران     ۵,۶۶۲,۴۵۸     ۱۲۱,۷۷۹

۹     آرژانتین     ۵,۲۶۳,۲۱۹     ۱۱۵,۳۷۹

۱۰     اسپانیا     ۴,۹۶۹,۵۰۳     ۸۶,۶۷۸

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان