//
کدخبر: ۳۲۶۲۰۹ //

فراخوان داعش برای درگیری با نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن

محمد علی عثمان که از آن به عنوان یکی از سرکرده‌های اصلی داعش در جنوب یمن نام برده می‌شود، یکشنبه شب گفت: مردم این منطقه از یمن باید برای رویارویی با نیروهای وابسته به امارات [شورای انتقالی جنوب] به ما بیپوندند.

فراخوان داعش برای درگیری با نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن

عثمان که سرکرده داعش در شهر «کریتر» در استان عدن است از ساکنان این شهر درخواست ملحق شدن به این گروهک تروریستی را کرد.

عثمان با اعلام یک شماره تماس در یک فیلم ضبط شده، برای پیوستن ساکنان کریتر به داعش، متعهد شد که تا سر حد مرگ با نیروهای شورای انتقال جنوب مقابله خواهند کرد که این درگیری یا به پیروزی منجر خواهد شد یا به مرگ.

اعلام مقابله با نیروهای وابسته به امارات در عدن برای نخستین بار است که در یک فیلم ویدیویی مطرح می شود و یک سرکرده داعش به صورت علنی در جنوب یمن خود را نشان می‌دهد.

همزمان با فراخوان این سرکرده داعش برای مقابله با نیروهای وابسته با امارات، در گیری میان نیروهای وابسته به عربستان [نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن] و شورای انتقالی برای سومین روز متوالی ادامه دارد، سناریویی که نشانگر طرحی برای سقوط عدن به عنوان آخرین پایگاه نیروهای وابسته به امارات دارد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ این تحولات یک هفته پس از آن روی میدهد که شورای انتقالی جنوب ۶ تیرماه نیز اعلام کرد که در پاسخ به سرکوبگری‌های نیروهای دولت منصور هادی تمام تماس‌ها و ارتباط خود با این دولت را برای ادامه اجرای توافق ریاض قطع کرده است.

«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان