//
کدخبر: ۳۲۲۵۰۰ //

میانگین بستری‌های کرونا در آمریکا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، میانگین تعداد بستری‌های این ویروس در آمریکا به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

میانگین بستری‌های کرونا در آمریکا به بیش از 100 هزار نفر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 طی هفته گذشته میانگین بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا به بیش از 100 هزار نفر رسیده است. این میانگین بیش از هر موج ابتلای قبلی به جز زمستان گذشته است که طی آن بیشتر آمریکایی‌ها واجد شرایط واکسیناسیون شده بودند.

هجوم مبتلایان به ویروس کرونا، باعث افزایش فشارها بر بیمارستان‌ها شده و پرسنل بیمارستان‌ها را نیز با فشار کاری زیادی مواجه شده‌اند. این در حالی است که میانگین قربانیان روزانه کرونا در آمریکا برای نخستین بار از ماه مارس گذشته (فروردین) به بیش از 1000 نفر رسیده است. در اواسط ژانویه گذشته میانگین تعداد بستری‌های کرونا در آمریکا تقریبا 140 هزار نفر بوده است.

افزایش 500 درصدی تعداد بستری‌های کرونا در آمریکا

روند بستری در سرتاسر آمریکا طی دو ماه گذشته با افزایش 500 درصدی همراه بوده است که این روند به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا بیشتر است جایی که تخت‌های آی‌سی‌یو مملو از بیمار بوده و نرخ واکسیناسیون نیز در آنجا پایین است و مخالفت سیاسی گسترده‌ای با اقدامات بهداشتی عمومی نظیر ضرورت استفاده از ماسک وجود دارد.

بر اساس آماری که وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرده، در ایالت فلوریدا 16 هزار و 457 نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند که بالاترین آمار در تمام ایالت‌های آمریکا به شمار می‌آید. پس از آن ایالت تگزاس قرار دارد.

طبق این گزارش، هر دو ایالت فلوریدا و تگزاس در خصوص اجرای دستورات فدرال برای تزریق واکسن و استفاده از ماسک مانع‌تراشی‌هایی را به وجود آورده‌اند و کار به جایی رسیده است که «گرگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس روز چهارشنبه هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرایی نهادهای ایالتی را از درخواست واکسن کرونا منع کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدارس ایالت فلوریدا و تگزاس الزامی برای استفاده از ماسک وجود ندارد و در ایالت تگزاس، آن دسته از اساتیدی که دانشجویان واکسینه نشده را به استفاده از واکسن وادار کنند، با پرداخت جریمه روبرو هستند.

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و لبریز شدن بیمارستان‌ها، کمبود پرستار نیز تلاش‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را پیچیده کرده و همین موضوع منجر به طولانی‌ شدن زمان انتظار در اتاق‌های اورژانس و مراقبت‌های عجولانه و ناکافی شده است.


 

طی ماه جاری،‌ از هر پنج تحت آی‌سی‌یو در آمریکا، یکی به سطح اشغال 95 درصد یا بیشتر رسیده است. آلاباما یکی از نخستین ایالت‌هایی بود که تحت‌های آی‌سی‌یو در آن به اتمام رسیده است. بحران در ایالت‌های جنوبی نیز وخیم است. همچنین در حالی که موارد بستری بیماران در حال افزایش است، مرکز درمانی دانشگاه تنسی در ناکسویل روز پنجشنبه گذشته از گارد ملی آمریکا درخواست کمک کرد.

دکتر «شنون بیرد» متخصص ریه در ناکسویل با تشریح شرایط ظرفیت تکمیل بیمارستان‌ها گفت: «من هرگز چیزی شبیه به این را ندیده بودم».

وی تاکید کرد که بخش عمده‌ای از بیمارانی که در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند، واکسن نزده‌اند.

این پزشک آمریکایی گفت: «این باعت از بین رفتن کل خانواده و از هم پاشیدن آن می‌شود. آنها دسته جمعی می‌میرند و عزیزان بازمانده را با مراسم تشییع جنازه‌های زیادی رها می‌کنند».

همانند موج‌های قبلی شیوع کرونا، به بیمارستان‌ها دستور داده شده تا ظرفیت خود را با ایجاد بخش آی‌سی‌یو موقتی در فضاهایی که برای دیگر درمان‌ها حفظ شده بود، توسعه دهند که این دستور شامل راهروها یا اتاق‌های ذخیره نیز می‌باشد. کارشناسان می‌گویند حفظ معیارهای درمانی برای بیماران بد حال در حالی که 95 درصد از تخت‌های آی‌سی‌یو اشغال است، بسیار سخت یا غیرممکن است.

تعداد قربانیان کرونا در اورگان و دیگر مناطق به حدی رسیده که مقام‌های این مناطق درخواست سردخانه‌های متحرک برای نگهداری جسد مردگان کرده‌اند.

دکتر «اجلال بابار» مدیر بخش درمانی ریه در مرکز درمانی «سینگینگ ریور» در میسیسیسی گفت که هجوم بیماران مبتلا به کووید 19 مراقبت‌ها در سرتاسر سیستم‌های بیمارستانی را مختل کرده است.

وی ادامه داد: «در حالی که این بیماران باید زمان زیادی را در بیمارستان باقی بمانند، دستگاه‌های اکسیژن ساز و تخت‌های بیمارستانی برای مدت طولانی اشغال باقی می‌مانند».

این پزشک آمریکایی اضافه کرد: «بسیاری از بیمارانی که نیازمند خدمات بهداشتی هستند، نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم چون ما تخت‌های آی‌سی‌یو نداریم و پرستار کافی نداشته و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز برای آنها در اختیار نداریم».

دکتر بابار نیز همانند بسیاری از پرسنل بخش درمان آمریکا، تاسف خود به دلیل خودداری بسیاری از افراد برای دریافت واکسن کرونا را ابراز داشته این در حالی است که بسیاری از این افراد، اعضای خانواده خود را به دلیل ابتلا به ویروس نیز از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: «این خانواده‌ها را نمی‌بینید که به بیرون رفته و درباره مزایای واکسن صحبت کنند، هیچ کسی این موضوع را مطرح نمی‌کند و هیچ کسی اظهار پشیمانی نمی‌کند. این فقط چیزی است که آنها به آن اعتقاد ندارند».

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا، روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز گزارش داد که اتحادیه اروپا توصیه کرده است که سفرهای غیر ضروری از آمریکا متوقف شود.

این آمار و ارقام و روند صعودی موارد ابتلا و فوتی مرتبط با کرونا در آمریکا در حالی اعلام شده است که «فرانسیس کالینز» مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا اوایل ماه آگوست (ماه جاری میلادی) ابراز نگرانی کرده بود که احتمالاً به زودی تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار مورد در روز خواهد رسید.

وی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرده بود: «اگر در دو هفته آینده، از آمار روزانه ۲۰۰ هزار ابتلا عبور نکنیم، جای تعجب است و این بسیار دلخراش است زیرا ما هرگز فکر نمی‌کردیم که بار دیگر به این سرعت بازگردیم».

آمریکا همچنان در جایگاه نخست تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار داشته و بر اساس آمار پایگاه Worldometers تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 39 میلیون و 670 هزار نفر رسیده است که از این تعداد 654 هزار و 711 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا در ارائه آمار دقیق صادق نبوده است. در یکی از جدیدترین افشاگری‌ها، «کتی هوکول» فرماندار جدید نیویورک در آخرین بروزرسانی آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در نیویورک، شمار ۱۲ هزار فوتی ناشی از کرونا را به آمار قبلی اضافه کرد و افزود مانند فرماندار قبلی بر مرگ و میر در خانه سالمندان سرپوش نخواهد گذاشت. 

وبگاه هیل اخیرا گزارش کرده است که طبق آمار و ارقام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، تقریباً ۵۲ درصد از مجموع جمعیت ایالات متحده آمریکا به طور کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و این در حالی است که ۶۱ درصد یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان