//
کدخبر: ۲۶۶۲۵۸ //

البرز وارد پیک دوم بیماری کرونا ویروس شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه آمار بیماری کرونا ویروس در استان البرز رو به افزایش است و سیر صعودی گرفته، گفت: وارد پیک دوم بیماری کرونا در استان البرز شده ایم و نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق برای اطلاع رسانی هستیم.

البرز وارد پیک دوم بیماری کرونا ویروس شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز گفت: متاسفانه حال حاضر با پیک دوم بیماری کرونا در استان البرز مواجه شده ایم و آمار در حال افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری در کنار تعداد افرادی که بستری می‌شوند رو به افزایش است، صریح کرد: کنترل این پیک به مراتب سخت تر است، چرا که توان و انرژی مردم برای مقابله با بیماری تحلیل رفته و فشار اقتصادی و صدمات جبران ناپذیر آن  هنوز جبران نشده است.

اینانلو با بیان اینکه اختیارات استانی برای مقابله با کرونا همچون پیک اول بیماری نیست، اضافه کرد: لذا در هفته جاری باید برنامه ریزی رسانه ای برای آگاهی بخشی و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مدتی در رابطه با روند شیوع کوید 19 در البرز اطلاع رسانی نمی‌شد، اضافه کرد: ما هر روز تغییرات این بیماری را به دقت رصد میکردیم و در حال انجام مطالعات لازم برای کنترل و مقابله با شیوع بیماری بودیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: اگر درصد  ابتلای جامعه بدون افزایش مرگ و میر بالا میرفت بهترین دستاورد بود چرا که باعث ایمنی جمعیتی می‌شد و واکسیناسیون طبیعی اتفاق می‌افتاد.ولی متاسفانه آمار مرگ هم در حال افزایش است.لذا بازنگری مجدد باید در برنامه ریزی ها صورت گیرد.

اینانلو با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا به امروز هشت هزار و 225 بیمار قطعی و مشکوک مبتلا به کوید 19 در البرز شناسایی شده ست، اضافه کرد: در این میان هفت هزار و 563 نفر ترخیض شدند و بهبود یافتند و 382 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 41 نفر بیمار در بیمارستان‌های البرز بستری هستند، اضافه کرد: طی 24 ساعت شبانه روز گذشته 94 نفر مبتلا به کرونا ویروس شناسایی شدند که از این میان 21 نفر بستری و یک نفر جان باخت، ما بقی نیز به صورت سرپایی معاینه و در منزل بستری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان