//
کدخبر: ۲۶۱۱۹۸ //

انگلیس: ۱۴۴ نفر از کادر درمان قربانی کرونا شده‌اند

نخست وزیر انگلیس در جلسه پارلمان گفت تا کنون 144 نفر از کادر درمانی و 131 نفر از کارکنان مراکز نگه داری سالمندان در این کشور قربانی ویروس کرونا شده‌اند.

انگلیس: 144 نفر از کادر درمان قربانی کرونا شده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت، تا کنون ۱۴۴ نفر از کادر درمانی این کشور دز اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

جانسون در جلسه پاسخ به پرسش‌های قانون‌گذاران در پارلمان گفت، علاوه بر کادر درمانی انگلیس، ۱۳۱ نفر از کارکنان مراکز نگه‌داری سالمندان نیز تاکنون قربانی ویروس کرونا شده‌اند.

وی در پاسخ به انتقاد «کر استارمر» رهبر حزب کارگر از پاسخ ضعیف دولت انگلیس به شیوع ویروس کرونا، بار دیگر اذعان کرد:‌ «تعداد فوت‌شدگان بسیار بالا است، کارهای بیشتری مورد نیاز است اما در حال دستیابی به پیشرفت‌هایی هستیم».

استارمر در نقد پاسخ جانسون گفت درک شمار [قربانیان و جان‌باختگان] می‌تواند به حل مشکل کمک کند و نبود آمار درست از موارد ابتلا و فوت در مراکز مراقبتی او را نا امید کرده است. رهبر حزب کارگر پرسید، چرا دولت به مقایسه آمار انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی ادامه نمی‌دهد؟

جانسون در پاسخ گفت: «به من توصیه شده است که زمان لازم برای انجام مقایسه‌ای قابل استناد فرا نرسیده است. هنگامی که آنها نیز آمار نهایی را اعلام کنند عمیقاً و عمیقاً وحشت‌آور خواهد بود».

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به درخواست استارمر برای انتشار توصیه‌های علمی اعمال شده در تصمیمات دولتی گفت: «توصیه‌های علمی در تمامی سطوح تصمیم‌گیری دخیل بوده‌اند. نمی‌توان خطر موج دوم شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفت. مردم می‌توانند ببینند که دولت چه تلا‌ش‌هایی در این زمینه انجام می‌دهد».

او متذکر شد، در کشورهایی که محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داده‌اند شمار مبتلایان مجدداً روند افزایشی پیدا کرده است و «این هشداری برای عدم اقدام عجولانه است».

جانسون کاهش محدودیت‌های قرنطینه در انگلیس را که از روز دوشنبه اعلام شده‌اند «کاملاً موقتی و مشروط» توصیف کرد و گفت: «همچنان همه باید از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تبعیت کنند».

سخنان جانسون در حالی مطرح می‌شوند که مرکز ملی آمار اسکاتلند روز چهارشنبه اعلام کرده است ۵۷ درصد از موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگه‌داری سالمندان رخ می‌دهند.

روزنامه «گاردین» نیز پیشتر اعلام کرده بود در انگلیس و ولز، ۴۰ درصد از قربانیان کرونا، ساکنین مراکز نگه‌داری سالمندان هستند. با این حال تا کنون دولت انگلیس آمار دقیقی از شمار این افراد منتشر نکرده است.

تا کنون در انگلیس بیش از ۳۲ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آمار مرگ‌ومیر در اثر این بیماری در اروپا محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان