//
کدخبر: ۳۲۲۳۷۴ //

روسیه: اوکراین هرگز یک تهدید نیست

وزیر دفاع روسیه گفت که اوکراین را تهدید نمی‌داند و بر این باور است که اوکراینی‌ها برادران روسیه هستند.

روسیه: اوکراین هرگز یک تهدید نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که مسکو، اوکراین را تهدید نمی‌داند و بر این باور است که اوکراینی‌ها برادران روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو»  وزیر دفاع روسیه گفت: «من در مورد اوکراین به عنوان یک تهدید صحبت نمی‌کنم. من فکر میکنم که اوکراین و مردم اوکراین یک ملت برادر هستند. آنها فقط همسایگان ما نیستند ، ما یک قوم واحد هستیم. من حتی روی این موضوع بیشتر صحبت نمی کنم».

وی ابراز امیدواری کرد که وضعیت اوکراین در نهایت تغییر کند و درگیری ملی گرایانه متوقف شود.

این در حالی است که سرویس امنیت اوکراین 18 ژوئیه اعلام کرد که شویگو را احضار کرده تا علیه او اتهام و اقدامات تحقیقاتی انجام دهد. بعداً، سرویس امنیتی اوکراین گفت که علیرغم عدم حضور شویگو ، پرونده علیه وزیردفاع روسیه در دادگاه رسیدگی می شود.

به گفته سخنگوی سرویس امنیت اوکراین، شویگو مظنون به ایجاد واحدهای شبه نظامی و کمک به فعالیت های آن‌هاست.

بعد از تحولات سال ۲۰۱۴ و همه‌پرسی الحاق «کریمه» به روسیه از یک سو و درگیری‌های ارتش با روس تبارهای حامی جدایی از اوکراین در مناطق شرقی از سوی دیگر، روابط دو کشور همسایه متشنج شده و تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف همچنان ادامه دارد.

چندی قبل روسیه اعلام کرد که یک تبعه اوکراینی که درصدد سرقت اسرار محرمانه نظامی روسیه بود، بازداشت شد. سرویس امنیت فدارال روسیه اعلام کرد یک مرد تبعه اوکراین حین تلاش برای سرقت از اسرار دولتی در شهر «تولا» در روسیه، بازداشت شد.

بنا بر اعلامیه سرویس امنیت فدارال روسیه، برای این تبعه اوکراینی به اتهام جاسوسی پرونده تشکیل شده است. این نهاد اطلاعاتی بدون اشاره به نام شهروند اوکراینی ادعا کرد، او برای سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اوکراین کار می‌کرد.

تبعه بازداشت شده اوکراینی متهم است که برای جذب کارکنان و گارگران یک کارخانه تسلیحاتی در روسیه‌  به عنوان «خبرچین» تلاش کرده بود.

طبق گزارش‌ها، کارخانه‌ای که تبعه اوکراینی به جذب خبرچین در آن متهم شده است، در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب مسکو قرار دارد و در آن موشک‌های هدایت‌شونده، تجهیزات پیشرفته و تفنگ‌های تک تیرانداز تولید می‌شود.

به گفته سرویس امنیت فدارال روسیه، این مرد اوکراینی در تلاش بود که اسناد محرمانه درباره جدیدترین نوع تسلیحات و اسناد فنی محرمانه مربوط به تسلیحات در دست ساخت را به دست بیاورد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان