//
کدخبر: ۳۲۲۱۵۳ //

شهادت ۹ کودک فلسطینی با گلوله نظامیان صهیونیست

سازمان یونیسف در گزارشی تازه اعلام کرد که از ۷ ماه مه گذشته تا ۳۱ جولای (در کمتر از دو ماه) ۹ کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و ۵۵۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شهادت ۹ کودک فلسطینی با گلوله نظامیان صهیونیست
به گزارش فرتاک نیوز،

در گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) آمده است که در این مدت، نظامیان اسرائیلی ۱۷۰ کودک را هم در شهر قدس بازداشت کردند.

یونیسف هشدار داد که به سبب کسری بودجه قادر به ادامه خدمات و حمایت خود از کودکان فلسطینی نخواهد بود.

این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه  در غزه ۱۱۶ مهد کودک، ۱۴۰ مدرسه دولتی و ۴۱ مدرسه وابسته به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) را تخریب کرده است. 

افزون بر این، ۶۳ مدرسه دیگر متعلق به آنروا به دلیل اسکان و پذیرش نزدیک به ۷۰ هزار آواره ناشی از حملات و بمباران های  اسرائیل در نوار غزه آسیب دیده است.

صندوق کودکان ملل متحد در این گزارش افزوده است که خدمات بهداشتی در نوار غزه نیز به شدت تحت تأثیر جنگ ۱۱ روزه قرار گرفته و  ۳۳ مرکز بهداشتی در جریان حملات اسرائیل خسارت دیده است. 

این گزارش تأکید می کند که رسیدن کمک های بشردوستانه به نوار غزه همچنان با نگرانی همراه است و میزان تأمین مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم در بازار محلی با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، در یک نشست ۳ ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه ۲۶۰ نفر است که اکثر آن‌ها کودک و زن بوده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان