//
کدخبر: ۳۱۶۷۸۴ //

قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت ایران

فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه عصر پنحشنبه در دیدار با هیأت پارلمانی ایران از حمایت‌های تهران از دمشق در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی قدردانی کرده است.

قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  ریاست هیأت ایرانی را «عباس گلرو»، نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده داشته است.

در این دیدار دو طرف همچنین بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی برای دفاع از منافع ملت ایران و سوریه تأکید کردند.

 لزوم تدوین مبانی لازم برای تقویت توانمندی ها و روابط اقتصادی دوجانبه برای مقابله با تروریسم اقتصادی تحمیلی علیه ایران و سوریه از دیگر محور های مورد گفت و گو بوده است.

المقداد در این دیدار از نقش مهم ایران در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی برای حمایت از سوریه قدردانی کرد.

وی گفت: شکست داعش و سایر گروه های تروریستی با ائتلاف ضد داعش نبوده، بلکه این مبارزان سوری، ایرانی و روس و نیروهای عراقی و لبنانی بودند.

المقداد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ی مسالمت آمیز هسته ایران و برجام پرداخت و رهبری ایران و توانایی آن برای دفاع از منافع و حقوق ملت این کشور را ستود.

وی تأکید کرد که سوریه در مذاکرات هسته‌ای، حامی ایران است.

رئیس هیأت ایرانی نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران مفتخر به روابط با سوریه در طول تاریخ است، اعلام کرد که دمشق همواره در بسیاری از مراحل تاریخی در کنار تهران بوده است و روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

گلرو گفت که روابط ممتاز دو کشور باید موجب ارتقای سطح روابط اقتصادی و فرهنگی شود.

وی همچنین نسبت به پیروزی حتمی ملت های منطقه بر تمام طرح های استکباری و توسعه‌طلبی، ابراز اطمینان کرد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی برگزاری انتخابات موفقیت آمیز ریاست جمهوری در دو کشور بود که بیانگر عمق ارزش‌های دمکراتیک است که ملت‌های دو کشور به آن ایمان راسخ دارند.

المقداد و گلرو در این دیدار، همچنین ضمن بررسی وضعیت منطقه به ویژه اراضی اشغالی فلسطین، بر اهمیت ایستادگی و مقاومت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور و تشکیل دولت مستقل به مرکزیت قدس شریف تأکید کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان