//
کدخبر: ۳۱۴۴۰۷ //

ترامپ: یهودی‌های آمریکا اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده گفته یهودی‌های آمریکا اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند.

ترامپ: یهودی‌های آمریکا اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفته یهودی‌های آمریکا اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند.

ترامپ در مصاحبه با هفته‌نامه «آمی» از اینکه یهودی‌های آمریکا در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به او بیشتر از این رأی نداده‌اند گلایه کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته چنانچه یهودی‌های آمریکا علاقه بیشتری به اسرائیل داشتند از او حمایت بیشتری در انتخابات می‌کردند.

ترامپ درباره اقداماتی که به نفع اسرائیل انجام داده به مسئله جولان اشغالی، انتقال سفارت آمریکا و خروج از برجام اشاره کرد.

او گفت: «می‌دانید از چه چیزی تعجب می‌کنیم؟ من درباره بلندی‌های جولان، [انتقال سفارت آمریکا به] اورشلیم (بیت‌المقدس) و مسئله ایران این همه کار انجام دادم. توافق هسته‌ای ایران فاجعه بود، نبود؟ کارهای خیلی زیادی انجام دادم.»

ترامپ در ادامه گفت: «یهودی‌هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که جامعه ارتدوکس‌ها را از این انتقاد جدا می‌کند چون آنها از او «حمایت بالایی» کرده‌اند. ترامپ گفت: «فکر کنم ۲۵ درصد از رأی یهودی‌ها را به دست آوردیم ولی معنایی ندارد. این به نظرم عجیب می‌رسد.»

این اظهارات ترامپ با واکنش‌های فوری در فضای مجازی روبرو شد. «برایان شاتز»، قانونگذار دموکرات آمریکایی اظهارات ترامپ را «یهودستیزانه» توصیف کرد و گفت هویت سیاسی، فرهنگی، مذهبی او را میزان نزدیکی به نتانیاهو تعیین نمی‌کند.

دونالد ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید حمایت‌های بی‌حدوحصری از رژیم صهیونیستی کرد. او حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و با توصیه نتانیاهو از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.

اقداماتی که البته ترامپ انجام داد تفاوتی با سیاست‌هایی که روسای جمهور سابق آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته بودند نداشت.

مسئله باخت در انتخابات جزو موضوعاتی است که ترامپ همواره در مصاحبه‌های اخیرش به آن اشاره کرده است. درهمین راستا، او روز گذشته در مصاحبه با فاکس‌نیوز بالاخره به شکستش در انتخابات اعتراف کرد.

ترامپ در یک مصاحبه تفصیلی با «شان هانیتی»، مجری سرشناس فاکس‌نیوز بالاخره اعتراف کرده که جو بایدن در برابر او پیروز شده است.

ترامپ در آن مصاحبه گفت: «قرار بود ما با ۶۴ میلیون رأی راحت برنده شویم. ۷۵ میلیون رأی آوردیم ولی برنده نشدیم. منتهی باید صبر کنیم ببینیم چه می‌شود.»

دونالد ترامپ، بعد از برگزاری انتخابات در روز ۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ همواره تأکید کرده بود که او در انتخابات شکست نخورده و جو بایدن، با تقلب به کاخ سفید راه پیدا کرده است.

ترامپ در چند ایالت شکایت‌هایی را با محور تقلب به نفع بایدن تنظیم کرد اما این شکایت‌ها به جایی نرسیدند و او نتوانست ادعایش را به اسناد و مدارک کافی مستند کند. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید، همزمان با شمارش رسمی آرای الکترال انتخابات در روز ۶ ژانویه هوادارانش را به راه‌پیمایی به سمت کنگره فراخواند.

هواداران خشمگین ترامپ بعد از رسیدن به ساختمان کنگره با مأموران درگیر شده و وارد ساختمان نهاد قانونگذار آمریکا شدند. در جریان حوادث این روز چند نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.

بعد از حوادث این روز، قانونگذاران آمریکایی ترامپ را به اتهام «تحریک به شورش» استیضاح کردند تا او نخستین رئیس‌جمهور آمریکا لقب بگیرد که دو بار استیضاح شده است. رأی‌گیری برای استیضاح او سرانجام با عدم احراز آرای کافی در مجلس سنا به تبرئه او منجر شد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای که چند روز پیش منتشر شد گفته بود به زودی به کاخ سفید برخواهد گشت و ریاست‌جمهوری را از جو بایدن تحویل خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان