//
کدخبر: ۳۱۳۹۶۳ //

پیشنهاد آلمان درباره نحوه تعامل با چین

صدراعظم آلمان بعد از اجلاس سران ناتو خواستار توجه بیشتر به چین به عنوان یک قدرت نوظهور و دنبال کردن مدل مذاکرات ناتو با روسیه در قبال این کشور شد.

پیشنهاد آلمان درباره نحوه تعامل با چین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درخواست کرد که ناتو رویکردی دوگانه مانند روسیه که ترکیبی از بازدارندگی و گفتگو است را در قبال چین دنبال کند.

وی بعد از نشست سران ائتلاف نظامی ناتو در بروکسل گفت: من طرفدار بزرگ رویکرد دو ستونی هستم.

وی تاکید کرد: این مسئله درست است که به چین در حال ظهور در طرح و استراتژی جدید این ائتلاف نظامی بیشتر توجه کنیم. اگر ما به تهدیدات سایبری و سیاست خارجی و همکاری های نظامی روسیه و چین نگاه کنیم می بینیم که نباید از این کشور غافل شویم، اما در این راستا نباید زیاده روی کنیم و باید تعادل مناسب را بیابیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد: چین در بسیاری زمینه ها رقیب ما است و همچنین در بسیاری مسائل شریک ما است. وی پیشنهاد داد که با چین بر اساس مدل مذاکرات بین روسیه و ناتو مذاکره شود.

مرکل همچنین گفت: روسیه متاسفانه بیش از 30 سال بعد از پایان جنگ سرد ناتو را دشمن می داند. وی تاکید کرد: رویکرد دوگانه ای که از یک طرف به بازدارندگی و دفاع شخصی مبتنی است و از طرف دیگر مبتنی بر آمادگی برای مذاکره است بسیار اهمیت دارد. مرکل از یک نشست مهم ناتو که می تواند آغاز جدیدی باشد سخن گفت.

صدر اعظم آلمان مجددا بر لزوم تعهد آلمان به تحقق هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی به 2 درصد تولید ناخالص ملی تاکید کرده و گفت: آلمان می خواهد این هدف را در مسیر تا سال های2030 به دست آورد.

صدر اعظم آلمان همچنین برای ارزیابی مجدد ماموریت نظامی در افغانستان که بعد از 20 سال پایان می یابد تاکید کرد و گفت: ما باید در این باره صحبت کنیم که چه موفقیت هایی بدست آمده و چه چیزهایی موفقیت نبوده است. در عملیات نظامی در افغانستان حدود 59 نیروی ارتش آلمان جان خود را از دست دادند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان