//
کدخبر: ۲۹۸۰۸۴ //

طالبان همکاری با دولت جدید در افغانستان را مشروط کرد

سخنگوی گروه طالبان برای همکاری با دولت جدید در افغانستان شرط گذاشت و گفت :اگر اشرف غنی از قدرت کنار رود، ما حاضریم با حکومت جدید همکاری کنیم.

طالبان همکاری با دولت جدید در افغانستان را مشروط کرد

"شیر محمد عباس استانکزی"از اعضای ارشد مذاکره کننده طالبان در دوحه و سخنگوی این گروه امروز (جمعه) به خبرنگاران در مسکو گفت که هیات طالبان در جریان مذاکرات مسکو، درخصوص روند مذاکرات این گروه با آمریکا و روند سیاسی در افغانستان گفت و گو کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از مسکو دیدار رسمی به دعوت (ضمیر کابولوف) نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان داشتیم و به اینجا آمدیم تا درخصوص اوضاع افغانستان از جمله نتایج مذاکرات با آمریکا و گفت و گوها با دولت کابل و وضع روند صلح در افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کنیم. 

استانکزی با بیان اینکه دولت اشرف غنی مانع برقراری صلح در افغانستان است، اظهار داشت: نظامیان خارجی نیز اگر به تداوم حضور در افغانستان ادامه دهند، سلاح بر زمین نخواهیم گذاشت.

 وی ادامه داد: دولت کابل (دولت افغانستان) همواره از طریق لابی با سازمان ناتو و آمریکا برای ادامه حکومت تلاش می‌کند.

این مقام گروه طالبان هشدار داد که حضور نیروهای خارجی در افغانستان سبب ادامه جنگ خواهد شد.

 معاون سیاسی دفتر طالبان در دوحه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اشرف غنی از قدرت کنار برود و با تشکیل دولت جدیدی توافق کند، صلح به افغانستان باز می‌گردد اما «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا درباره دولت موقت با آنها اظهارنظری نکرده است.

استانکزی با بیان اینکه اشرف غنی اظهارات مختلفی مطرح می‌کند،ادامه داد: وی چندی پیش در نشستی خبری  گفته بود که اگر دولت موقت بیاید،   من همچنان رئیس جمهوری افغانستان باقی خواهم ماند. این نشان می‌دهد که آنها به قدرت تکیه زده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز، سخنگوی طالبان با تاکید بر این که اشرف غنی مانع صلح است،خاطرنشان کرد: اشرف غنی صداقت ندارد و حتی به تیم مذاکره کننده دولت کابل نیز صلاحیت نداده است.

وی ادامه داد: دولت کابل در برابر صلح مانع ایجاد می‌کند و طالبان نیز تا زمان حضور نیروهای خارجی سلاح بر زمین نخواهد گذاشت.

 استانکزی یادآوری کرد که گروه طالبان از کشورهای منطقه مانند ایران، روسیه، چین و پاکستان خواسته‌ است که از روند صلح افغانستان حمایت کنند.

هیات طالبان از روز گذشته در مسکو بسر می برد و در این مدت با ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه دیدار و مذاکره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان