//
کدخبر: ۲۵۵۵۳۹ //

نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه پایان بحران افغانستان است

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر ایجاد تیم مذاکره‌کننده فراگیر برای گفت‌وگو با طالبان اظهارداشت که توافق سیاسی این گروه و دولت بهترین راه برای پایان بحران افغانستان است.

نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه پایان بحران افغانستان است
به گزارش فرتاک نیوز،

«کی بلی هاچسون» نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که هفته گذشته با وزرای خارجه 30 کشور عضو ناتو بطور مجازی دیدار کرده است تا درباره نقشه راه صلح در افغانستان گفت‌وگو کنند.

وی افزود: در این کنفرانس ما بار دیگر تاکید کردیم که یک توافق سیاسی از طریق مذاکره بهترین راه برای پایان دادن به بحران در افغانستان است.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که یک میلیارد دلار از کمک‌هایش به افغانستان را کاهش می‌دهد، هاچسون اظهارداشت: آمریکا و ناتو در کنار مردم افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور و تمایل آن‌ها برای برقراری صلح و امنیت در کشورشان ایستاده است.

وی تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده تا دولت افغانستان و طالبان آنچه لازم است را برای بهره بردن از فرصت بوجود آمده برای صلح استفاده کنند.

هاچسون اظهارداشت که «افغانستان هرگز نباید بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل شود تا امنیت آمریکا یا هر متحد دیگر ما را تهدید کند».

وی تصریح کرد که آمریکا و ناتو با هم به افغانستان آمدند، حضور نظامی در این کشور را با یکدیگر تنظیم کرده‌اند و «زمانی که شرایط درست باشد با یکدیگر خارج خواهند شد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان