//
کدخبر: ۲۴۴۰۵۰ //

دبیرکل ناتو و شرط کاهش نیرو در افغانستان

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار داشت که اگر طالبان خشونت‌ها را کاهش دهند ما نیز آماده کاهش نیروز از افغانستان هستیم.

دبیرکل ناتو و شرط کاهش نیرو در افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت که در صورت کاهش خشونت طالبان، نیروهای ناتو نیز آماده کاهش نیرو از این کشور هستند.

وی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره موضوع صلح افغانستان نیز با اشرف غنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اطلاعات روز، سازمان ناتو حدود 16 هزار نظامی در افغانستان دارد.

وی در توییتر نوشت که «شرکای ناتو متعهد هستند تا شرایط را برای تامین صلح پایدار در افغاانستان فراهم کنند. طالبان باید اراده و توانایی خود را برای کاهش خشونت و مذاکره با حسن نیت نشان دهند».

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها به نقل از اعضای ناتو گفته بودند که حضور نیروهای این سازمان به چگونگی حضور نظامی آمریکا در افغانستان بستگی دارد.

استولتنبرگ پیش از دیدار با اشرف غنی نیز گفته بود که با ادامه کمک‌ها به افغانستان، پیام روشن ما به طالبان این است که از مسیر جنگ در این کشور برنده نخواهد شد.

دبیرکل ناتو در تمام نشست‌های اخیر این سازمان بدون حرف جدیدی گفته است که طالبان از مسیر جنگ برنده نخواهد شد و ما به کمک‌ها در افغانستان ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر، طالبان بارها اعلام کرده است که جنگ افغانستان با حمله نظامیان آمریکایی آغاز شد و دلیل این جنگ نیز حضور نیروهای این کشور است بنابراین این جنگ زمانی پایان می‌یابد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند.

این گروه همواره خاطرنشان کرده است که افغان‌ها برای جنگ به آمریکا و اروپا نرفته‌اند و این غربی‌ها هستند که افغانستان را اشغال کرده‌اند و به جنگ ادامه می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان