//
کدخبر: ۳۰۵۱۰۴ //

پاپ: جهان به‌جای تجارت سلاح، برای واکسن کرونا هزینه کند

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنان خود به مناسبت عیدپاک بر ضرورت توزیع عادلانه واکسن کرونا به ویژه در میان کشورهای فقیر تاکید کرد و گفت: کشورها به جای صرف کردن هزینه های هنگفت خرید تسلیحات نظامی، این هزینه ها را برای ساخت و توزیع واکسن کرونا در جهان هزینه کنند.

پاپ: جهان به‌جای تجارت سلاح، برای واکسن کرونا هزینه کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه دیلی میل؛ کلیساهای سراسر جهان دومین مراسم عید پاک را به رغم قرنطینه ها و تحت محدودیت های کووید ۱۹ با حضور شمار اندک شرکت کنندگان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پوشش ماسک برگزار کردند.

پاپ در میان کاردینال هایی که با حفظ فاصله اجتماعی و ماسک ایستاده بودند، با محکوم کردن درگیری های مسلحانه کنونی، از همه جامعه بین المللی خواستار تعهد به از بین بردن تاخیرها در توزیع واکسن ها و تسهیل توزیع آن به ویژه در میان شهروندان کشورهای فقیرتر شد.

ایتالیا در پی افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس، در تعطیلات عید پاک تحت قرنطینه سخت سه روزه قرار گرفته است.  

رهبر فرانسیس روز یکشنبه اول فروردین نیز نسبت به سوءاستفاده مافیا در سراسر جهان از مسئله همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ هشدار داد و گفت: گروه های مافیایی در سراسر جهان در حال تلاش برای بهره برداری از همه گیری بیماری کووید- ۱۹ هستند.  رهبران سابق کلیسای کاتولیک نیز جرائم سازمان یافته در جهان را محکوم کرده اند.  

پلیس بین المللی "اینترپل" دسامبر سال گذشته هشدار داد که گروههای جرائم سازمان یافته ممکن است تلاش کنند محموله های واکسن های بیماری کووید- ۱۹ را بربایند و یا اینکه واکسن های جعلی را در بازار آزاد بفروشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان