//
کدخبر: ۳۰۳۶۶۸ //

بازداشت ۳۵ نفر در ترکیه از جمله ۳ عضو ارشد یک حزب

نیروهای امنیتی ترکیه امروز سی‌وپنج نفر را از جمله سه عضو ارشد حزب «دموکراتیک مردمان»، به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی پ.ک.ک بازداشت کردند.

بازداشت ۳۵ نفر در ترکیه از جمله ۳ عضو ارشد یک حزب
به گزارش فرتاک نیوز،

 پلیس ترکیه امروز (جمعه) عملیات‌های ضد تروریستی علیه گروهک حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) را در سه استان پیگیری کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، نیروهای امنیتی ترکیه در جریان این عملیات‌ها، ۳۵ مظنون به همکاری با گروهک پ.ک.ک را - که از نظر ترکیه تروریستی است - بازداشت کردند. در این میان، چند نفر از اعضای حزب «دموکراتیک مردمان» (ه.د.پ) نیز حضور دارند.

به گفته منابع امنیتی، پلیس ضد تروریسم ترکیه در چهار منطقه از استان استانبول، ده مظنون را بازداشت کرد که قصد داشتند عملیات‌های تروریستی به نیابت از پ.ک.ک انجام دهند. برخی اسناد سازمانی و دستگاه‌های دیجیتال نیز از این افراد توقیف شده است.

بر اساس این گزارش، در استان آدانا نیز هشت نفر به اتهام همکاری با گروهک تروریستی پ.ک.ک و هفت نفر به جرم تبلیغات تروریستی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شدند.

پلیس آنکارا نیز به دستور دادستانی این استان، ده نفر را بازداشت کرده و عملیات برای مظنونان دیگر ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در میان افراد بازداشتی، سه عضو ارشد حزب کُردی دموکراتیک مردمان (ه.د.پ) نیز حضور دارند. دولت ترکیه چند سال است که این حزب را به همکاری با گروهک تروریستی پ.ک.ک متهم می‌کند.

گروهک شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان