//
کدخبر: ۳۰۲۴۹۱ //

اعتراضات در آتن به خشونت کشیده‌شد

با به خشونت کشیده‌شدن اعتراضات علیه خشونت پلیس در یونان دست‌کم ۵ نیروی پلیس زخمی و ۱۶ نفر از معترضان دستگیر شدند.

اعتراضات در آتن به خشونت کشیده‌شد

 اعتراضاتی که علیه خشونت پلیس در آتن پایتخت یونان به راه افتاده بود، به خشونت و درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس انجامید. خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر نوشت: صدها نفر از هولیگان ها و معترضان به اقدامات کرونایی دولت یونان در یک درگیری خیابانی با نیروهای پلیس روبرو شدند.

بر این اساس در این درگیری ها پنج افسر پلیس زخمی و ۱۶ معترض نیز به اتهام آشوبگری دستگیر شدند. دولت محافظه کار یونان مخالفان چپ گرا را مقصر ناآرامی های روز چهارشنبه دانسته است. بر این اساس علیرغم محدودیت های کرونا، سازمان ها و اتحادیه های وابسته به جناح حزب از جمله حزب «سیریزا» و حزب کمونیست (KKE) در حالی خواستار تظاهرات علیه خشونت پلیس شدند که می دانستند این اقدام به شورش خواهد انجامید.

این تظاهرات با هدف اعتراض علیه خشونت پلیس، با چندین هزار شرکت کننده در ابتدا مسالمت آمیز بود. روز یکشنبه، مأموران پلیس در بازرسی های کرونایی، یک شهروند را با باتوم و ضربات مشت و لگد مضروب کردند، اقدامی که بعداً توسط همه جناح های سیاسی و حتی اتحادیه پلیس محکوم شد.

با این حال پس از فراخوان گروه های چپ، هزاران نفر به خیابان های آتن ریختند. تصاویر ویدئویی نشان می دهد که معترضان خودروها را خرد کرده و سطل های زباله و درختان را به آتش می کشند. بسیاری از معترضان به وسایل آتش زا و میله های آهنی مسلح بودند.

به گزارش فرتاک نیوز، سخنگوی دولت یونان روز چهارشنبه به شبکه اسکای نیوز گفت: «سیریزا مانند یک حزب کوچک رفتار می کند. ما تصاویر و شعارهایی را می بینیم که یادآور سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۰۸ است.» در آن زمان به دلیل بحران مالی تظاهرات زیادی در آتن برگزار شد و راهپیمایی های آشوبگرانگرانه زخمی ها و قربانیان زیادی بر جا گذاشت.

همچنین «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر محافظه کار یونان از رهبر مخالف «الکسیس سیپراس» به دلیل دعوت به تظاهرات در زمان کرونا انتقاد کرد و آن را یک عمل غیرمسئولانه بزرگ دانست. اپوزیسیون با رد این اتهام، دولت را متهم کرد که با سیاست های خود مردم را به خیابانها سوق می دهد. قرار است نمایندگان پارلمان یونان در نشست روز جمعه خود در خصوص خشونت های اخیر بحث و تبادل نظر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان