//
کدخبر: ۳۰۱۸۴۳ //

دور جدید حملات لفظی ترامپ علیه جریان اصلی جمهوری‌خواهان آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا به بهانه یادداشتی که در یک روزنامه آمریکایی چاپ شده است، لفاظی‌های تندی را علیه جریان اصلی حزب جمهوری‌خواه مطرح کرد.

دور جدید حملات لفظی ترامپ علیه جریان اصلی جمهوری‌خواهان آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه، روزنامه «وال استریت ژورنال» و شماری از مقامات هم‌حزبی خود را مورد هجمه و حملات لفظی قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ در واکنش به یادداشت اخیر وال استریت ژورنال، روزنامه محافظه‌کار سنتی آمریکا علیه وی، آن را حامی «سیاست‌های گلوبالیستی همچون توافقات تجاری بد، مرزهای باز و جنگ‌های بی‌پایان» توصیف کرد.

در یادداشت وال استریت ژورنال نوشته شده بود، اصرار ترامپ بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب شد جمهوری‌خواهان با از دست دادن دو کرسی مجلس سنا در ایالت جورجیا، این حزب را از حفظ اکثریت این مجلس محروم کرد.

این روزنامه آمریکایی همچنین ترامپ را در رأی دادن مردم دو ایالت جمهوری‌خواه آریزونا و جورجیا به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، مقصر دانست.

با این حال ترامپ مدعی است عملکرد ضعیف فرمانداران و مقامات جمهوری‌خواه این ایالات و هم‌دست شدن آن‌ها با دموکرات‌ها در عدم تغییر نتیجه انتخابات به نفع او، موجب شکست‌های پیاپی جمهوری‌خواهان شده است.

ترامپ در بیانیه جدید خود علیه وال استریت ژورنال نوشت: «آن‌ها برای رینوها (کسانی که فقط به اسم جمهوری‌خواه هستند) مبارزه می‌کنند که به شدت به حزب جمهوری‌خواه ضربه وارد کرده‌اند. این موضعی است که آن‌ها دارند و همیشه همین‌طور خواهند بود».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود:‌ «خوشبختانه دیگر هیچ‌کس به سرمقاله وال استریت ژورنال اهمیت نمی‌دهد. آن‌ها بخش زیادی از اعتبار خود را از دست داده‌اند».

ترامپ همچنین «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا را در از دست دادن اکثریت این مجلس توسط جمهوری‌خواهان مقصر دانست و او را منفورترین چهره سیاسی آمریکا توصیف کرد.

ساکن پیشین کاخ سفید، «کارل راو» استراتژیست کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه که این یادداشت وال استریت ژورنال را نوشته است نیز از حملات لفظی در امان نگذاشت.

ترامپ وی را «احمقی پرمدعا با توصیه‌های غلط» توصیف کرد و گفت: «کارل راو سال‌ها است که از هرکسی به‌ غیر از خودش می‌بازد. او یکی از رینوهای رده بالا است که به اتاق بیضی (در کاخ سفید) آمد تا برای خود و گروهش درخصوص نسل پنجم اینترنت لابی‌گری کند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود، راو شب سوم نوامبر، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وی تماس گرفته و «پیروزی بزرگ» او را تبریک گفته بود.

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری امسال، ادعای تقلب گسترده در آن را مطرح کرد و ده‌ها پرونده شکایت علیه برگزاری انتخابات در ایالات مختلف تشکیل داد که همگی آن‌ها به شکست انجامید.

در نهایت ترامپ از فرمانداران جمهوری‌خواه از جمله فرماندار جورجیا درخواست کرد نتیجه انتخابات را به نفع او تغییر دهند. وی همچنین از «مایک پنس» معاون خود نیز درخواست کرد در جلسه مشترک کنگره، پیروزی بایدن را رد کرده و او را پیروز اعلام کند. با این حال پنس این درخواست را رد کرد.

روز ششم ژانویه در حالی که این جلسه در حال تأیید پیروزی بایدن در انتخابات بود، هواداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی و پنج نفر کشته شدند.

ترامپ در همین ارتباط و با اتهام «تحریک به شورش» مورد استیضاح قرار گرفت اما دادگاه مجلس سنای آمریکا با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق درخصوص محکومیتش، وی را مورد تبرئه قرار داد.

در حال حاضر ترامپ با اولین پرونده قضایی بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری مواجه است که در آن رئیس جمهور سابق آمریکا به نقض قانون «کوکلاس کلان» متهم شده است. گفته می‌شود این شکایت به ترامپ ابلاغ شده اما او هنوز وکیلی برای این پرونده انتخاب نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان