//
کدخبر: ۲۹۹۶۲۴ //

تبرئه ترامپ اختلاف بین جمهوریخواهان را آشکار کرد

تارنمای هیل نوشت: رای سنا به تبرئه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اختلافات عمیق در حزب جمهوریخواه را کاملا آشکار کرد.

تبرئه ترامپ اختلاف بین جمهوریخواهان را آشکار کرد

این رسانه آمریکایی افزود: پیوستن هفت سناتور جمهوریخواه به ۵۰ عضو حزب دموکرات در دادن رای به محکومیت ترامپ دارای این پیام بود که بخشی از حزب جمهوریخواه مشتاق هستند نظر خود را درباره این حزب تغییر دهند.

 میچ مک کنل رهبر جمهوریخواه اقلیت سنا که رای به تبرئه ترامپ داد در صحن سنا حاضر شد و بشدت از رفتار ترامپ انتقاد کرد؛ اظهاراتی که نشان می داد بر این باور است که حزب جمهوریخواه باید برای این که در انتخابات بعدی قدرت رقابت داشته باشد، از دوران ترامپ عبور کند.

ترامپ همچنان بر بخش بزرگی از جمهوریخواهان که او را رهبر خود می دانند نفوذ دارد.

با این وجود  به نظر می رسد اعضای حزب جمهوریخواه در خصوص آینده وی در این حزب اختلاف دارند؛  برخی از آنها ترامپ را یک نیروی سیاسی مسموم قلمداد می کنند که می تواند حزب جمهوریخواه را برای سال های پیش رو به یک حزب اقلیت تبدیل کند.

سبک رفتاری و لفاظی های ترامپ ثابت کرده که او باعث دلزدگی گسترده نیروهای مستقل، میانه رو و  زنان شده است.

تلاش های او در بی اعتبار کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که باعث حمله به کنگره شد،  لحظات تیره و تاری را در تاریخ آمریکا رقم زد که باعث شد بسیاری از شرکت ها کمک های خود را به برخی از جمهوریخواهان قطع کنند و هزاران رای دهنده جمهوری خواه با دلخوری از این حزب جدا شوند.

همزمان، ترامپ باعث اشتیاق در بین ده ها هزار نفر از حامیانش شد. حتی مخالفان ترامپ او را آغازگر دوران جدیدی از سیاست های پوپولیستی با محوریت بازنگری در توافقات تجاری آمریکا، کاهش مهاجرت و سرکوب دشمنان خارجی همچون چین قلمداد می کنند.

اکنون جمهوریخواهان جرات بیشتری پیدا کرده اند که علیه او صحبت کنند و این امر نشان می دهد نفوذ او بر این حزب به اندازه قبل نیست.

در محاکمه نخست ترامپ سناتور میت رامنی تنها جمهوریخواهی بود که رای به استیضاح او داد اما اکنون تعداد دیگری از جمهوریخواهان به رامنی ملحق شده اند.

مک کنل که به داشتن شم سیاسی قوی مشهور است، اکنون به وضوح از آینده حزب در دوران پساترامپ سخن می گوید .

وی به دنبال رای به استیضاح ترامپ گفت: ترامپ  "از نظر اخلاقی و در عمل" مسئول حملات ۶ ژانویه (۱۷ دی) است و ممکن است با اتهامات جنایی مواجه شود.

مک کنل همچنین گفت دیدگاه های او درباره رئیس جمهور سابق را نباید حمله به حامیان ترامپ قلمداد کرد.

در استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا ۵۷ نفر از سناتورها که به عنوان هیات منصفه این محکمه سوگند یاد کرده بودند، با مجرم شناختن ترامپ موافقت کردند و ۴۳ سناتور هم خلاف این نظر را داشتند.

برای محکومیت ترامپ دست کم ۶۷ نفر از سناتورها باید به مجرمیت او رای مثبت می‌دادند.

در میان افرادی که به مجرم بودن ترامپ رای مثبت دادند، ۷ سناتور جمهوریخواه حضور داشت.

به گزارش فرتاک نیوز، ترامپ در سال ۲۰۱۹ هم به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در برابر کنگره» در مجلس نمایندگان استیضاح شد اما در دادگاه سنا، تبرئه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان