//
کدخبر: ۲۹۹۸۷۶ //

دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام‌زنی نتانیاهو واکنش نشان داد

دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام‌زنی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جانبداری این دادگاه در ارتباط با موضوع فلسطین واکنش نشان داد.

دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام‌زنی نتانیاهو واکنش نشان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 منابع صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه به اتهام‌زنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با تصمیم اخیر این دادگاه پاسخ داده است.

دادگاه کیفری بین‌‌المللی (لاهه)، اخیرا، در اقدامی رأی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی داد.

رسانه‌ها به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

پس از این تصمیم، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دادگاه لاهه را به جانبداری سیاسی علیه تل‌آویو و یهودستیزی متهم کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گزارش داد که دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به این اظهارات اعلام کرده است: «دادگاه تنها در چارچوب حقوقی و اختیارات قضایی که معاهده رم به آن محول کرده، عمل می‌کند. دادگاه اقدام مستقل خود را مطابق با اختیارات محول شده و اصل حاکمیت قانون ادامه خواهد داد».

در ادامه این گزارش اشاره شده است که تصمیم دیوان کیفری مربوط وضعیت فلسطین به عنوان یک کشور نیست زیرا دادگاه برای اتخاذ چنین تصمیمی اختیارات لازم را ندارد و «حکم تنها مربوط به حاکمیت منطقه‌ای به منظور اجرای تحقیق است».

در این پاسخ همچنین اشاره شده است که تصمیم دادگاه قابلیت تجدید نظر دارد.

در حالی به اتهام‌زنی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داده شده است که پس از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، تل‌آویو فشارهای خود علیه «فاتو بنسودا» دادستان دیوان لاهه را دوچندان کرد؛ دادستانی که پیگری طرح تعقیب قضائی جنایات رژیم صهیونیستی را برعهده داشت.

در پی افزایش فشارهای تل‌آویو، منابع صهیونیستی گزارش دادند که بنسودا از سمت خود رسما استعفا کرده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی - که هیچکدام عضو دیوان لاهه نیستند - طی دو سال گذشته به شدت با تلاش‌های بنسودا برای تحقیقات درخصوص جنایات علیه مردم فلسطین مخالفت کردند و به او فشار آورده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان