//
کدخبر: ۲۹۸۸۳۲ //

ازسرگیری محاکمه نتانیاهو در خصوص پرونده فساد

دادگاه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) محاکمه نخست‌وزیر این رژیم در پرونده‌های فساد را از سرخواهد گرفت.

ازسرگیری محاکمه نتانیاهو در خصوص پرونده فساد

شبکه عربی زبان کان گزارش داد که یک روز و نیم بعد، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم صهیونیستی خواسته خواهد شد تا به همراه متهمان دیگر در دادگاه حضور یابد.

پیشتر دادگاه رژیم صهیونیستی محاکمه نتانیاهو را به دلیل محدودیت‌های إعمال شده ناشی از کرونا، به هشتم فوریه (۲۰ بهمن) جاری موکول کرد.

نتانیاهو با اتهام‌های مربوط به پرونده معروف به ۴۰۰۰ مواجه است که شامل اتهام‌های رشوه و کلاه برداری می‌شود.

دادگاه رسیدگی به فساد مالی بنیامین نتانیاهو اوایل بهمن ماه، جلسه محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به بهانه شرایط کرونایی تا هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه) به تعویق انداخت و بنا به درخواست دادستانی، قرار است جلسه محاکمه فردا، دوشنبه با حضور نتانیاهو و دیگر متهمان پرونده برگزار شود.

منابع رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو بارها از حضور در جلسات محاکمه فرار کرده است و هر بار به بهانه شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور در دادگاه به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در دادگاه خودداری کرده است.

نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

در آستانه برپایی دادگاه ، هزاران نفر در فلسطین اشغالی برای سی وسومین هفته پیاپی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش تارنمای أمد فلسطین، معترضان که مقابل محل اقامت نتانیاهو در تل آویو تجمع کرده بودند، خواستار برکناری او شدند.

 

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندکان همچنین خواستار تشکیل کمیته ای برای تحقیق درباره بحران کرونا و کوتاهی کابینه رژیم صهیونیستی در این بحران شدند.

به گزارش فرتاک نیوز، جنبش «پرچم های سیاه» که مسؤول برگزاری این تجمع های اعتراضی است، اعلام کرد: تا زمانی که نتانیاهو و اعضای کابینه اش به خانه هایشان بازنگردند، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

هر هفته مناطق مختلف فلسطین اشغالی صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو است.

کابینه نتانیاهو به سبب سوءمدیریت در مقابله با شیوع کرونا، زیر تیغ تیز انتقادهای شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، به طوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، دارای یکی از بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است و تلاش های کابینه تاکنون برای کاهش میانگین مبتلایان به کرونا ناکام مانده است.

ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های گوناگون فساد وی همچنین سبب شده محبوبیت حزب لیکود که وی ریاست آن را برعهده دارد، بشدت کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان