//
کدخبر: ۲۹۹۶۲۳ //

تبعیض درباره واکسن کرونا، باعث استعفای وزیر بهداشت «پرو» شد

وزیر بهداشت پرو به دنبال تشدید جنجال‌ها در این کشور آمریکای لاتین بر سر دریافت واکسن کرونا توسط رئیس‌جمهور سابق، از منصب خود استعفا داد.

تبعیض درباره واکسن کرونا، باعث استعفای وزیر بهداشت «پرو» شد

افزایش فشارهای اعضای کنگره (پارلمان) پرو بر وزیر بهداشت این کشور در ماجرای دسترسی رئیس‌جمهور سابق به واکسن کرونا، سبب استعفای این وزیر شد.

«پیلار مازِتی» وزیر بهداشت پرو به دنبال تشدید فشارها و جنجال‌ها در این کشور بر سر دریافت واکسن کرونا توسط رئیس‌جمهور سابق، استعفای خود را به رئیس‌جمهور تقدیم کرد.

به گزارش آناتولی، بعد از انتشار خبرها درباره اینکه «مارتین ویزکارا» رئیس‌جمهور سابق پرو چند ماه قبل از اینکه واکسن کرونا وارد این کشور قرار گیرد این واکسن را تزریق کرده بود، وزیر بهداشت پرو استعفا داد.

به دنبال انتشار خبر واکسن زدن رئیس‌جمهور سابق پرو، جنجال‌های زیادی در این کشور ایجاد شد و کنگره (پارلمان) پرو هم از این موضوع به شدت انتقاد کرد.

بعد از شدت گرفتن فشارها و انتقادات در پرو، پیلار مازِتی وزیر بهداشت این کشور استعفای خود را به رئیس‌جمهور تقدیم کرد.

«فرانسیسکو ساگاستی» رئیس‌جمهور پرو ضمن پذیرش استعفای وزیر بهداشت از او به دلیل تلاش‌هایش برای مقابله با همه گیروی ویروس کرونا تشکر کرد.

رئیس‌جمهور پرو همچنین در حمایت از وزیر بهداشت مستعفی این کشور تاکید کرد که با پیلار مازِتی ناعادلانه رفتار و برخورد شد.

به گزارش فرتاک نیوز، استعفای وزیر بهداشت پرو در شرایطی انجام شد که اولین محموله ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به نام «سینوفارم» ساخت چین هفته گذشته وارد لیما پایتخت این کشور شد.

مقام‌های کشور پرو اعلام کردند که تاکنون بیش از ۱.۲ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۰ تن جانشان را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان